Kent Touch This Skrevet 26. mars 2008 Del Skrevet 26. mars 2008 Hei. Jeg kjørte på motorveien for noen uker siden og plutselig kom det en veldig høy skrapelyd fra det høyre forhjulet, litt sånn ”metall mot metall”-aktig. Den var såpass høy og skjærende at min samboer hørte meg flere kvartal unna. Like plutselig som den kom forsvant den igjen etter noen kilometer, og det er ikke antydning til noe lyd i det hele tatt nå. Jeg har lite peiling på understell og bremser, så jeg lurer derfor på om det er mulig at det kan ha kommet noe småstein eller lignende mellom skive og klosser? Er det fysisk mulig? Går ut i fra at det ikke er klossene som er slitt, disse + skivene foran ble byttet for under et halvt år siden. Videre er vel slitte klosser noe man sjekker på EU-kontrollen som ble foretatt for 1 mnd. siden? Lenke til kommentar
Ekko Skrevet 26. mars 2008 Del Skrevet 26. mars 2008 Kjørte en ny golf på en veldig grusete vei i sommer. Der satt en stein seg fast mellom bremseskiven og et deksel. Den lå og hylte noe forferdelig når bilen kom opp i litt fart. Såvidt jeg husker hadde vi av hjulet og vippet steinen ut med et skrujern. Lenke til kommentar
Kent Touch This Skrevet 26. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 26. mars 2008 Ok, takk for svar. Da slår jeg meg til ro med at det bare var en engangshendelse. Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 26. mars 2008 Del Skrevet 26. mars 2008 Det kan skje, ingen umulighet, selv om klossen subber mot skiven hele tiden. Lenke til kommentar
Simkin Skrevet 26. mars 2008 Del Skrevet 26. mars 2008 de gangene jeg har fått inn slike biler på jobben, så har det vært stein mellom bremseskjoldet og skiva, mellom klossen og skiva er nok ikke vanlig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå