Gå til innhold

Skal ha ny bassforsterker. Trenger hjelp til å velge!

M.H

Anbefalte innlegg

Aften godtfolk!

Jeg skal nå ha meg en ny bassforsterker, og trenger litt hjelp til å bestemme meg for hvilken. Jeg har fra før en liten 40 watts Morgan sak som nå bestemte seg for å ta kvelden. :p

Har funnet ut at når jeg først skal kjøpe ny forsterker, så orker jeg ikke å kjøpe en sånn liten sak på 30 - 40 watt. Hadde tenkt å bruke cirka 5000 kroner.

Har sett på Roland Cube 100B.

Har og sett på Roland D-Bass 115. Litt over budsjett, men ble anbefalt av en jeg kjenner.

Noen som har prøvd noen av disse? Noen som vet om det er mye forskjell på de to bortsett fra at den ene er 300W og den andre 100?

Kom også over denne som virket litt interessant. Noen som har prøvd denne?

Noen som har noen meninger om hvilken av disse som duger? Om noen har andre forslag, så er det bare å spytte ut. :)

M.H

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vel, den eneste jeg har erfaring med er CUBE-100.

Veggene rister godt når jeg skrur opp lyden og jeg har aldri hatt den over 50% av volumet (da ryker glassdørene i vitrineskapet mitt er jeg redd for).

Ellers er den grei, har nok av innstillingsmuligheter og du kan kontrollere effektene med fotpedal (følger ikke med).

PS!

Jeg bruker den sammen med Fender MiM Jazz hvis du lurte. ;)

Lenke til kommentar

Hehe, men har du muligheten så stikk bort til en forhandler og prøv.

Ta med deg bassen din og spør om de kan rigge opp evt. effekter du bruker, da finner du fort ut hvilken du liker. :thumbup:

Lenke til kommentar

Ikke så dumt. Tenkte faktisk jeg skulle stikke innom en musikkforretning på mandag og prøve. Spiller nå på en Peavy TNT (?) 150 watts sak fra 1976 med sprengt høyttaler og nesteng ingen brytere som virker :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...