Gå til innhold

Studere, men mangler ett fag

Vidi

Anbefalte innlegg

Jeg vil så gjerne studere, men mangler matematikk fra videregående skole. Har i alle år hatt problemer med faget, dessuten har fire forsøk gjort sitt til at jeg begynner å gi opp.

Vet at det er vanlig at de aller fleste land krever generell studiekompetanse for opptak til høyere utdanning, men finnes det noen unntak?

Vil nødig sitte på gamlehjem og angre over at jeg aldri kom meg frem i yrkeslivet. Noen tips/råd?

Jeg skal forresten prøve med en ny eksamen i mai, om det ikke går denne gangen vil jeg nok gi opp (sliter på både meg og de rundt meg).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg vil så gjerne studere, men mangler matematikk fra videregående skole. Har i alle år hatt problemer med faget, dessuten har fire forsøk gjort sitt til at jeg begynner å gi opp.

Vet at det er vanlig at de aller fleste land krever generell studiekompetanse for opptak til høyere utdanning, men finnes det noen unntak?

Vil nødig sitte på gamlehjem og angre over at jeg aldri kom meg frem i yrkeslivet. Noen tips/råd?

Jeg skal forresten prøve med en ny eksamen i mai, om det ikke går denne gangen vil jeg nok gi opp (sliter på både meg og de rundt meg).

Du kan komme inn noen steder i utlandet ja, men du får ingen støtte fra lånekassen dersom du ikke har generell studiekompetanse og det vil jo være vanskelig å studere i utlandet uten slik støtte hvis man ikke har foreldre som er villige til å ta regningen..

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Axby2kEH

Betal en privatlærer, så mange timer som du bare kan. Det er uansett både billigere enn å bruke et år på å ta opp matte (beregnet i tapt arbeidsinntekt fra når du er ferdig utdannet) eller å reise til utlandet uten støtte fra lånekassen. Det burde være nok til å, om ikke annet, få deg til å stå.

Lenke til kommentar
Det er vel fortsatt lov med regelbok i matte? Skriv ned eksempler på alle mulige oppgaver man kan få på matteeksamen og benytt disse - det bør være nok til å klare en 2er.

Nei, det er ikke det lengre med kunnskapsløftet, og skal du ta førsteklassematte som privatist nå er du nødt til å ta matte fra kunnskapsløftet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...