Gå til innhold

Intel firekjerne i vinden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Pussig at de annonserer disse prosessorene så lang tid i forveien, siden mange kunder da vil vite hva som kommer og sitte på gjerdet. Men antagelig var det Phenom som gjorde at de var tidlig ute med annonseringen og så utsatte de når de så at Phenom ikke ble noen reell konkurrent.

 

Nå har situasjonen endret seg litt i og med at AMD har levert nye Phenom med B3-stepping. Norek/Komplett har dem på lager. Den raskeste av dem, 9850 BE, er omtrent i klasse med Q6600 og koster ca. 100 kroner mindre. Så AMD konkurrerer i hvertfall godt nå med én prosessor ... Ikke mye til konkurranse, men kanskje nok til at Intel påskynder 45nm-leveransene litt?

 

Det blir spennende å se hvordan 45nm Phenom (Deneb) vil yte i sammenligning med Nehalem, og hvilke av disse som vil komme først på markedet. Overklokkingspotensialet på Deneb bør bli mye bedre enn på dagens Phenom i hvertfall.

Endret av Prognatus
Lenke til kommentar

Da er i allefall E8400 på lager på Amentio, over 300stk..... Den er i bulk, men venter selv til den dukker opp på min favoritt nettbutikk, om det ikke tar for lang tid da....

 

http://www.amentio.no/PartDetail.aspx?q=p:...10;c:36124;r:pg

 

Verd å merke seg at de tar seg godt betalt for denne, iforhold til prisen de har operert med på prisguiden, ikke noe sjokk igrunn...

Endret av Ourasi
Lenke til kommentar

Tigerdirect.com har jo mange E8400 på lager, nå til en pris på $219 som er cirka 1,200,-

Må bestilles fra usa så cirka 300,- i frakt kommer med, men likevel, du får den jo før.

De leverer til norge, men kun betaling via forhåndsbetaling. Ikke no stress, bestilte mine 9800 GTX derfra, og fikk dem etter 7-arbeidsdager (etter de hadde mottatt pengene da), og de kom på 4100 tilsammen, for 2stk.

Kan jo være litt krunglete å få retur eller garanti, men må jo bare sendes til usa, så litt ekstra tålmodighet må man ha.

Lenke til kommentar

Toll og MVA kommer vel i tillegg ved import til Norge?

 

Det er en stund siden jeg kjøpte maskinvarekomponenter fra utlandet, men da husker jeg at jeg måtte betale toll og avgifter i tillegg.

 

Ellers synes jeg 300 kr. i frakt for en prosessor var i overkant mye ...

Endret av Prognatus
Lenke til kommentar

Det er egentlig en sjangs å ta. Det hender du må betale opptil 25% moms, men tigerdirect gjorde slik at de sendte pakken min som en gave, og dermed unnslapp jeg disse utgiftene.

Det hender også at tollpost ikke gidder å sjekke pakka så da slipper du også unna.. Koster litt å sende pakker fra usa til norge tydeligvis. Jeg bare regna sånn cirka det, ettersom det ble $70 å sende 2 kort for meg. Sikkert mindre enn 300, veit ikke.

Lenke til kommentar
Tror jeg kommer til å boikotte prosessorer med LaGrande-opplegget, får håpe at AMD holder seg for god for å komme med slike uting.

AMD har hatt noe ala dette siden overgangen til Socket AM2.

AMD kaller det Presidio.

 

Presidio kan ikke deaktiveres i BIOS, tviler på at LaGrande kan deaktiveres, akuratt som at SSE ikke kan deaktiveres.

Lenke til kommentar
Kanskje litt OT, men hva er det minste hovedkortet som støtter Intel Quad? Skulle laget noen små quadstations.

 

 

minste og billigste er G31 tenker jeg.... men begrenser seg til 4 gig minne i 2 spor

 

 

Gigabyte GA-G31MX-S2 koster kun 353,- og ha antagelig en fin gigabyte bios som lar deg klokke ned eller undervolte

Kjempebra tips! Men jeg kommer ikke under mATX i størrelse? 1-4GB er helt ok for bruksområdet.

Lenke til kommentar
For no drit det er, det Intel driver med..

Status på Q9450 på Multicom - Må bestilles, antatt 21.05.2008!

Etter conan release og greier, jeg trenger ny pc før det :'(

Uten å si for mye kan det hende du får bedre tid til å bygge PC enn du tror.

 

ang levering og årsaker, jeg oppretta en tråd om q9450 der jeg beskriver den som en papirtiger. i den tråden drøftes det litt rundt årsaken. i tillegg er det et par gode forslag til alternativer. og litt krydder.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...