Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Problemer med turbo til VW 1.8 T motor?


Anbefalte innlegg

Har volkswagen 1.8 turbo motor, men plages med at turboen "rykker" ved gasspådrag. Virker som den annenhvert sekund er på, så av, så på igjen.

Merkeverksted finner ikke ut av det, og har sendt diagnosen til importør.

Noen her som har vært borti noe lignende?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har volkswagen 1.8 turbo motor, men plages med at turboen "rykker" ved gasspådrag. Virker som den annenhvert sekund er på, så av, så på igjen.

Merkeverksted finner ikke ut av det, og har sendt diagnosen til importør.

Noen her som har vært borti noe lignende?

 

Vet ikke om denne feilbeskrivelsen går under feil på luftmengdemåleren, men den er i hvert fall kjent for å ryke på disse motorene. Har hørt noe snakk om at denne feilen til tider ikke dukker opp i diagnosene. Det er særdeles sjeldent at turboene ryker på disse motorene.

Endret av Sluquet
Lenke til kommentar

heisan.

 

Har du chippet bilen???

kan evt være dump ventilen som er gåen, disse er i plast orginalt. mulig den fiser ut trykket for tidlig, så prøver den å bygge opp trykk på nytt , men fiser det ut igjen.

 

jeg er ikke spesialist på dette, mulig jeg tar feil. men jeg har byttet dump på min audi 1.8 T. pga av at dump var gåen og slakk i stempel. jeg fikk litt jaging når dette skjedde.

 

 

 

rett meg hvis dette er feil!! :yes:

Lenke til kommentar
an evt være dump ventilen som er gåen, disse er i plast orginalt

 

motoren hans har resirk ventil orginalt, ikke dump. ;) men ja, fjæra inni der kan bli slakk med tiden.

 

 

ryker det noe spesielt av bilen din da dette skjer/ved pådrag? har den gått langt? kan jo være magnetventilen som styrer turbotrykket som ikke er helt god. vet dog ikke om den gir slike symptomer som du beskriver, den kan værtfall forårsake for høyt eller for lavt turbotrykk.

Lenke til kommentar
an evt være dump ventilen som er gåen, disse er i plast orginalt

 

motoren hans har resirk ventil orginalt, ikke dump. ;) men ja, fjæra inni der kan bli slakk med tiden.

 

 

ryker det noe spesielt av bilen din da dette skjer/ved pådrag? har den gått langt? kan jo være magnetventilen som styrer turbotrykket som ikke er helt god. vet dog ikke om den gir slike symptomer som du beskriver, den kan værtfall forårsake for høyt eller for lavt turbotrykk.

 

 

jepp det var det jeg mente, takk for rettelsen :thumbup:

Lenke til kommentar

Jeg hadde samme problem med min 2007 Touran 2.0TDI.

 

Den nykket litt når jeg ga på litt. Men det lyste også en lampe i dashbordet som indikerte at det var noe feil.

 

Feilen i mitt tillfelle var brudd på ledningen til turbotrykksføleren.

Den sto på verksted i 2 dager før dem fant feilen.

 

Altså bare en bagatell.... som utgjorde denne feilen i mitt tillfelle.

 

Det skal sies at jeg ikke har noe særlig peilig på motorer og det tekniske når det gjelder biler, så jeg vet heller ikke om man kan sammenligne TDI og 1.8T i dette tillfellet.

 

Men nå har jeg vertfall sagt det... kan jo hende du er heldig, og at det dermed bare er ledningsbrudd hos deg også... hvem vet...? Ikke jeg vertfall :)

Lenke til kommentar
Jeg hadde samme problem med min 2007 Touran 2.0TDI.

 

Den nykket litt når jeg ga på litt. Men det lyste også en lampe i dashbordet som indikerte at det var noe feil.

 

Feilen i mitt tillfelle var brudd på ledningen til turbotrykksføleren.

Den sto på verksted i 2 dager før dem fant feilen.

 

Altså bare en bagatell.... som utgjorde denne feilen i mitt tillfelle.

 

Det skal sies at jeg ikke har noe særlig peilig på motorer og det tekniske når det gjelder biler, så jeg vet heller ikke om man kan sammenligne TDI og 1.8T i dette tillfellet.

 

Men nå har jeg vertfall sagt det... kan jo hende du er heldig, og at det dermed bare er ledningsbrudd hos deg også... hvem vet...? Ikke jeg vertfall :)

 

Det stemmer... lampa som indikerer feil med motoren lyser konstant.

Takker for svaret. Skal oversende denne til verksted.

Lenke til kommentar
Jeg hadde samme problem med min 2007 Touran 2.0TDI.

 

Den nykket litt når jeg ga på litt. Men det lyste også en lampe i dashbordet som indikerte at det var noe feil.

 

Feilen i mitt tillfelle var brudd på ledningen til turbotrykksføleren.

Den sto på verksted i 2 dager før dem fant feilen.

 

Altså bare en bagatell.... som utgjorde denne feilen i mitt tillfelle.

 

Det skal sies at jeg ikke har noe særlig peilig på motorer og det tekniske når det gjelder biler, så jeg vet heller ikke om man kan sammenligne TDI og 1.8T i dette tillfellet.

 

Men nå har jeg vertfall sagt det... kan jo hende du er heldig, og at det dermed bare er ledningsbrudd hos deg også... hvem vet...? Ikke jeg vertfall :)

 

Det stemmer... lampa som indikerer feil med motoren lyser konstant.

Takker for svaret. Skal oversende denne til verksted.

Kan hende du er "heldig" :)

 

Men selv om en reparing/bytte av ledning er billig, så tar dem jo jammen meg fett betalt for å klø seg bak, mens dem holder på.

 

Gi dem ett "budsjett" altså fortell hvor mye penger du maks er villig å bruke før dem begynner.

Mange er sleipe!

 

Lykke til :)

Lenke til kommentar
Jeg hadde samme problem med min 2007 Touran 2.0TDI.

 

Den sto på verksted i 2 dager før dem fant feilen.

 

Altså bare en bagatell.... som utgjorde denne feilen i mitt tillfelle.

 

Er vel ingen bagatell når en så ny bil står på verksted over 48t..

Lenke til kommentar
Jeg hadde samme problem med min 2007 Touran 2.0TDI.

 

Den sto på verksted i 2 dager før dem fant feilen.

 

Altså bare en bagatell.... som utgjorde denne feilen i mitt tillfelle.

 

Er vel ingen bagatell når en så ny bil står på verksted over 48t..

Jeg vil vel kalle det en bagatell ja...

 

Selve bruddet ble fisket på 5 min. men å finne feilen var ikke lett, da vagcom ikke klarer og finne hvor brudd er.

 

Var jo surt at bilen måtte stå en stund på verksted sef. men fikk leiebil og alt, så det var ingen krise.

 

Hadde vert mye værre hvis feks. turbotrykksføleren hadde røket, eller turboen havarert. Dette hadde vert mye værre.... Men brudd på en ledning ser jeg på som bagatell.

Lenke til kommentar
Er vel ingen bagatell når en så ny bil står på verksted over 48t..

 

Man jobber ikke døgnet rundt på et verksted, 2dager jobb = 15timer. Og bilen har neppe blitt jobbet med hele tiden mens den sto der.

 

1. Bilen står fortsatt på verksted og ikke hjemme hos eieren uansett hvordan man vrir og vender på det.

2. VAG forhandlerne betaler ikke for kjørekostnadene med å transporte bilen til og fra slike "bagatelle" hendelser.

3. VAG forhandlerne betaler ikke for ev. tapt arbeidsfortjeneste da slike "bagatelle" hendelser normalt må rettes i din arbeidstid.

Lenke til kommentar
1. Bilen står fortsatt på verksted og ikke hjemme hos eieren uansett hvordan man vrir og vender på det.

2. VAG forhandlerne betaler ikke for kjørekostnadene med å transporte bilen til og fra slike "bagatelle" hendelser.

3. VAG forhandlerne betaler ikke for ev. tapt arbeidsfortjeneste da slike "bagatelle" hendelser normalt må rettes i din arbeidstid.

 

1. Men den blir ikke jobbet på i 48 timer.

 

2/3.Hvor mange andre er det som gjør det? Ingen her i byen. f.eks suzuki. En kollega av meg mistet turbotrykk i en 2 år gammel Vitara og motorlampen begynte å lyse. Han måte kjøre 2mil til forhandler selv.

Endret av trra
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...