Gå til innhold

Aiptek Media Tablet cursor bug

Anbefalte innlegg

Jeg gikk nylig til innkjøp av en tablet fra Aiptek (jaja, jeg vet jeg burde kjøpt Wakom^^). I samme slengen kjøpte to andre i klassen min, studerer industriel design, pads fra samme produsent så vi slapp så mye frakt kostnader.

Tabletten jeg har kjøpt:https://www.aiptekshop.de/product_info.php?...8d00b1f0b18a8cf

Problemet oppsto når jeg skulle teste den i går. Plutselig hopper cursoren over en vertikal linje litt til venstre for senter og en horisontal linje 1/4 av skjermens høyde fra toppen. Tenkte døde pixler eller så i padden, men det kommer og går. Noen ganger er alt i orden, andre ganger er det en av linjene som bugger og begge kan og slå til så padden er helt ubrukelig.

Har nå testet padden med 2 penner på 2 PC-er, en laptop med widescreen og en stasjonær med 4:3 skjerm. Har og testet driveren som fulgte med, en fra Aiptek sine egne sider og en fra Thrust. Samme problemet kommer og går samme hva jeg har prøvd.

Så om det er noen som har noen idé om hva det er som kan være feil hadde jeg satt pris på litt hjelp, da Aipteks support er ikke eksisterende, ifølge endel forummer jeg har surfet gjennom.

Skal en tur på fjellet nå i helga, og om ikke jeg får noe svar fra Aiptek eller noen (iklusivt meg selv) klarer å finne en løsning på det for meg er neste steg å åpne padden og sjekke om det kan være noe kontakter som er oksidert eller lignende og skaper ubalanse. Dette er noe jeg ikke har mye lyst til siden det er snakk om et dyrt instrument og jeg ikke har særlig trening med slike saker.

På forhånd takk for alle svar jeg kan få.

Endret av H-con
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...