petterpann Skrevet 26. mars 2008 Del Skrevet 26. mars 2008 Har det litt trangt økonomisk for tiden, og årsavgiften kom på et meget dårlig tidspunkt. Har helst lyst å vente til feriepengene/storstipendet kommer, og heller betale den da. De begynner uansett ikke med kontrollfasene før ut i juni. Ønsker også å vente fordi bilen må inn til EU-kontroll, og jeg er ganske sikker på at den ikke vil bestå, og vil med det avgjøre om jeg skal vrake den eller rett og slett kjøpe en EU-godkjent bil istedet. Lenke til kommentar
aklla Skrevet 26. mars 2008 Del Skrevet 26. mars 2008 (endret) du får ett gebyr på 250kr(mener jeg å huske) og må betale det senere, ingen risiko for å bli avskiltet eller lignende før senere... du kan fint vente til feriepengene kommer. Endret 26. mars 2008 av aklla Lenke til kommentar
Mekker`n Skrevet 26. mars 2008 Del Skrevet 26. mars 2008 Ja du kan vente lenger, men med et lite gebyr.. Går vel til statens innkrevnings sentral i august hvis du ikke får ut fingeren før det.. Lenke til kommentar
petterpann Skrevet 26. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 26. mars 2008 Godt å høre! Da er det kanskje lys i enden av tunnelen ;D Lenke til kommentar
ZyberZone Skrevet 26. mars 2008 Del Skrevet 26. mars 2008 Du må vel uansett betalte halve årsavgiften om du vraker bilen, om ikke det blir gjort før en viss dato? Lenke til kommentar
petterpann Skrevet 26. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 26. mars 2008 Ja, tror det var 25. mars, men trenger bilen frem til det blir avgjort i sommer om jeg skalha den eller ikke. Det er bedre å betale halve årsavgiften enn å måtte betale hele hvis jeg ikke skal bruke bilen. Lenke til kommentar
V-by Skrevet 27. mars 2008 Del Skrevet 27. mars 2008 Jeg har nettop greid å fått bilen min ødelagt. Seff etter at fristen for å levere inn skiltene. Jeg må ikke betale årsavgiften før jeg vraker bilen? Jeg kan vrake den, og vente f. eks en måned med å betale den? Lenke til kommentar
Mekker`n Skrevet 28. mars 2008 Del Skrevet 28. mars 2008 Ja du kan vente med og betale, men du MÅ betale den til slutt. Siden du leverer inn skilta så tidlig vil du få halve årsavgiften tilbake etterhvert.. Tror jeg.. Men du må betale den før eller siden selvom du vraker bilen i dag. Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 28. mars 2008 Del Skrevet 28. mars 2008 Mener man bare kan betale halve årsavgiften dersom man registrerer den etter havle året. Dersom den ikke er vraket før fristen for å betale årsavgiften er jeg redd du må ut med hele årsavgiften - selv om du vraker den. Lenke til kommentar
spøkelse Skrevet 28. mars 2008 Del Skrevet 28. mars 2008 Leverer du til bilen til godkjent biloppsamlingssted ("vraking") i perioden 25. mars til 30. juni, så vil du få refundert halve årsavgiften fra Tollvesenet. Avskilter du bilen i perioden 25. mars til 30. juni må du likevel betale hele årsavgiften. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå