Skinney Skrevet 26. mars 2008 Del Skrevet 26. mars 2008 Savage 2 får en Linux-klient, mens Codeweavers gir ut en ny proprietær versjon av Wine med fokus på spill. Les mer Lenke til kommentar
John Keats Skrevet 26. mars 2008 Del Skrevet 26. mars 2008 Dette virker jo knall Har Ubuntu liggende på laptoppen, men unngår å bruke det rett og slett siden den kom med Vista, og der funker spill som regel bedre.. Om Linux kan bli et like godt alternativ for det jeg spiller ( WoW, Portal, HL2 ) så vil jeg heller bruke det. Får teste ut prøveversjonen av programmet når jeg kommer hjem i allefall Lenke til kommentar
Mynotir Skrevet 26. mars 2008 Del Skrevet 26. mars 2008 Virker som Wine er et veldig godt alternativ såfremt du bare skal bruke det til WoW og CS, som jo er en ganske stor andel av spillere i disse dager. Dog ser den ikke ut til å være så altfor god med andre, nyere spill ennå. Lenke til kommentar
loathsome Skrevet 26. mars 2008 Del Skrevet 26. mars 2008 Virkelig positive nyheter Lenke til kommentar
IceDale Skrevet 26. mars 2008 Del Skrevet 26. mars 2008 ehm, finnes ikke EVE allerede tilgjengelig for linux? Hva er vitsen med å støtte det da? Lenke til kommentar
Turgon Skrevet 26. mars 2008 Del Skrevet 26. mars 2008 ehm, finnes ikke EVE allerede tilgjengelig for linux? Hva er vitsen med å støtte det da? Det fungerer sikkert greit uten at de har tregt å gjøre noe større, så det er ingen grunn til å ikke støtte det (gjør seg godt på lista). Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 26. mars 2008 Del Skrevet 26. mars 2008 Håper dette spillet kommer med i en fremtidig ytelsesammenligning mellom Windows og Linux, og 32bit vs 64bit her på hardware.no/gamer.no Det hadde vært veldig gøy å se hvordan spill som får god tilpasning til begge OSene egentlig yter. Så vidt jeg vet finnes det ikke så mange spill som lar seg sammenligne rettferdig på denne måten. Håper det blir testet på: Linux 32bit Linux 64bit Windows XP 32bit Windows XP 64bit Windows Vista 32bit Windows Vista 64bit Lenke til kommentar
Solefald Skrevet 26. mars 2008 Del Skrevet 26. mars 2008 Spennande det her! har virkelig skjedd mykje på linux fronten siste 12 mnd Lenke til kommentar
Carl Sagan Skrevet 26. mars 2008 Del Skrevet 26. mars 2008 Skal kjøpe crossover games! F.eks Counter Strike fungere ikke bra i Wine, lagg på lyd osv osv. Lenke til kommentar
Skinney Skrevet 26. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 26. mars 2008 ehm, finnes ikke EVE allerede tilgjengelig for linux? Hva er vitsen med å støtte det da? Det fungerer sikkert greit uten at de har tregt å gjøre noe større, så det er ingen grunn til å ikke støtte det (gjør seg godt på lista). EVE's offisielle Linux-klient er egentlig ikke en sann port. Det benytter seg av Transgamings Cider motor (Cedega) og kjører derfor gjennom et kompatibilitetslag. Wine/Crossover yter (i forhold til tidligere tester) bedre enn Cedega og støtter nyere teknologi. Så ved å kjøre windows versjonen av EVE gjennom Wine/Crossover så kan du teoretisk sett få bedre ytelse og bildekvalitet enn ved å bruke den offisielle Linux-klienten. Nedsiden er at det ikke er offisielt støttet av EVE utviklerne, menneh, care Håper dette spillet kommer med i en fremtidig ytelsesammenligning mellom Windows og Linux, og 32bit vs 64bit her på hardware.no/gamer.no Det hadde vært veldig gøy å se hvordan spill som får god tilpasning til begge OSene egentlig yter. Så vidt jeg vet finnes det ikke så mange spill som lar seg sammenligne rettferdig på denne måten. Håper det blir testet på: Linux 32bit Linux 64bit Windows XP 32bit Windows XP 64bit Windows Vista 32bit Windows Vista 64bit Har tenkt på dette selv og sendt en mail til S2Games om de planlegger å legge til en benchmark, eller en måte å måle ytelsen på i Savage 2. Så får vi se hva fremtiden bringer Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 26. mars 2008 Del Skrevet 26. mars 2008 Bra saker, at spill er så "inngrodd" på windows-plattformen er et problem for PC-plattformen. Selv om slike programmer mer er en bastard-løsning enn noe annet, så er det bedre enn ingenting. AtW Lenke til kommentar
pedervl Skrevet 26. mars 2008 Del Skrevet 26. mars 2008 Skal kjøpe crossover games!F.eks Counter Strike fungere ikke bra i Wine, lagg på lyd osv osv. Om du snakker om CS (altså CS1,6,ikke source) så må jeg si at dette fungerer helt fint for meg, uten noye lagg på lyden eller andre problemer. Lenke til kommentar
Carl Sagan Skrevet 26. mars 2008 Del Skrevet 26. mars 2008 Skal kjøpe crossover games!F.eks Counter Strike fungere ikke bra i Wine, lagg på lyd osv osv. Om du snakker om CS (altså CS1,6,ikke source) så må jeg si at dette fungerer helt fint for meg, uten noye lagg på lyden eller andre problemer. Har prøvd ørten versioner Wine, ørten forskjellige lydkort(men alle realtek), og ørten forskjellige innstilinger. Men har ikke linux atm, venter til den nye versionen kommer. R600 driver-støtte må jeg også ha før jeg kan prøve meg igjen. Lenke til kommentar
TCi Skrevet 26. mars 2008 Del Skrevet 26. mars 2008 Ser fram til en emulator på Linux som støtter mesteparten av spillene der ute. Da blir Linux et alternativ for meg også. Lenke til kommentar
Solefald Skrevet 26. mars 2008 Del Skrevet 26. mars 2008 Hadde alle brukt OpenGL istedenfor DX9-10 så hadde ikkje det vert noke problem =) Lenke til kommentar
Manuel Skrevet 8. mai 2008 Del Skrevet 8. mai 2008 Jeg kjøpte Crossover Games for et par dager siden (så det er versjon 7), og selv om listen over de offisielt støttede spillene er kort, så kan hvertfall jeg skrive under på at det er bra saker. Dette er mer enn man kan si om Cedega (erfaringer basert på siste versjon, 6.0.5). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå