Sir Zu Zwat Skrevet 26. mars 2008 Del Skrevet 26. mars 2008 Har en issue her nede i Australia. Er naa paa min femte uke i Melbourne. Har jobbet som CSO Norway i Gapbuster her i Melbourne i 4 uker naa. 5 natteskift i uken med relativt god betaling - $25 timen, $700 utbetalt i uken. Men er ganske saa lei av natteskift naa. Jeg starter 22.00 og er ferdig 06.15. Er tilbake paa hostellet rundt 06.45-07.00. Daa maa jeg saaklart ha litt sovn - blir som oftest liggende til 3-4 tiden. Da har jeg 5-6 timer med fritid for jeg maa bevege meg mot jobb igjen kl 21.00. Man faar ikke gjort saa alt for mye morro paa disse timene. Blir som oftest sittende aa see paa TV e.l. Temperaturen er veldig lav for tiden, saa noe bra strandliv er det ikke. Ligger under 20 grader for tiden. Har Fredag og Lordag fri. Da blir det som oftest en tur eller to ut men gjengen, men resten av uken er liksom bare jobb, jobb jobb. Men til det som er "casen" oppi dette her. Jeg jobber Sondag til Torsdag, saa jeg har 2 arbeidsdager igjen denne uken. Saa jeg har ett par alternativer. 1. Reise til Perth etter denne arbeidsuken. - Dette gir meg en reisekasse paa snaut $1300. 2. Jobbe en uke til, for saa aa reise. - Dette gir meg en reisekasse paa snaut $1800. 3. Jobbe to uker til, for saa aa reise.- Dette gir meg en reisekasse paa snaut $2400. Noe lenger blir nok ikke veldig aktuelt. Grunnen til at jeg sporr dere er at jeg ikke klarer bestemme meg selv. Vet ikke hvorfor, men klarer bare ikke. Er ganske lei av temperaturen her i Melbourne og av lite fritid og mangel av ting aa gjore paa de 5-6 fritimene jeg har hver dag. Det eneste som hindrer meg i aa reise til Perth er jo at jeg naa har en jobb med grei betaling. I Perth skal det vaere veldig godt arbeidsmarked (og et gjennomsnitt paa 30 grader), men er jeg uheldig aa ikke faar meg noe paa en stund, kommer pengene til aa synke fort. Saa er det noen som har noen tips til meg? Holde ut med jobben en uke eller to til eller dra til Perth etter denne uken? Kanskje litt rare case jeg har, men hadde alikevel trengt noen tips, he he! Lenke til kommentar
andrvas Skrevet 26. mars 2008 Del Skrevet 26. mars 2008 Hehe, begynner det å bli snautt med pengene Ole Martin? Hadde jeg vært deg ville jeg ha jobbet en uke til, å kjøre en mellomting pleier som oftest å funke bra. Lenke til kommentar
Boettemedbriller Skrevet 28. mars 2008 Del Skrevet 28. mars 2008 Hadde det vært meg hadde jeg jobba så lenge som mulig for så å legge ut på tur! 25$ i timen er meget bra betaling, ihvertfall for en backpacker/turist! Har hørt utrykket "work in south, travel i north", så tror du har en ganske bra deal i Melbourne. Har selv bodd i Melbourne i 10 mnd, og veit at det kan være en ganske fin plass, om man leter litt For å utnytte tiden du har der, kan du jo ta en tur på Moonlight Cinema i Royal Botanical Gardens, eller leie en bil og kjøre opp til Dandenong, som er den høyeste toppen i området! Har forøvrig et par spørsmål til deg angående jobben, siden jeg drar ned igjen for Working Holiday på slutten av året. Hvordan fant du en så bra jobb, og måtte du lete lenge? Hvordan er det å bo "fast" på et hostel, mye mas når en skal jobbe? Lenke til kommentar
Sir Zu Zwat Skrevet 30. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 30. mars 2008 Hadde det vært meg hadde jeg jobba så lenge som mulig for så å legge ut på tur! 25$ i timen er meget bra betaling, ihvertfall for en backpacker/turist! Har hørt utrykket "work in south, travel i north", så tror du har en ganske bra deal i Melbourne.Har selv bodd i Melbourne i 10 mnd, og veit at det kan være en ganske fin plass, om man leter litt For å utnytte tiden du har der, kan du jo ta en tur på Moonlight Cinema i Royal Botanical Gardens, eller leie en bil og kjøre opp til Dandenong, som er den høyeste toppen i området! Har forøvrig et par spørsmål til deg angående jobben, siden jeg drar ned igjen for Working Holiday på slutten av året. Hvordan fant du en så bra jobb, og måtte du lete lenge? Hvordan er det å bo "fast" på et hostel, mye mas når en skal jobbe? Fant ut at jeg blir ut April, saa har jeg en del aa gaa paa etterpaa. Takk for tipsene! Tja, leita litt rundt paa gumtree ene dagen, saa saag jeg at de saa etter Norwegian Billingual Agent. Ringte og fikk jobben en uke etter. Det gaar greit aa bo fast paa hostell mener jeg. Klarer lett aa sove fra 07.00 til 15.00 uten saerlige forstyrrelser. Noe mer du lurer paa, er det bare aa sporre! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå