Leeroymonster Skrevet 26. mars 2008 Rapporter Del Skrevet 26. mars 2008 (endret) Jeg har plukket ut et vers fra Håvamål som jeg skal tattovere på armen. Har det oversatt på bokmål og på "originalspråket". Problemet er at den norrøne versjonen er i trykkbokstaver siden det er hentet fra nettet. Noen som kunne hjelpet meg med å få dette i "håndskrift", altså sånn man vil skrive det for hånd? Bokmål: Uklok mann tror alle som smiler, må være hans gode venner; han vet ikke det at bak vennlige ord kan den kloke skjule svik. Norrønt/gammelnorsk: Osnotr maþr hyggr ser alla vera viðhloiendr vini; hitki hann fiþr, þot þeir vm hann fár lesi, ef hann meþ snotrom sitr. Endret 21. april 2008 av Leeroymonster Lenke til kommentar
Korpmettaren Skrevet 31. mars 2008 Rapporter Del Skrevet 31. mars 2008 Sikker på det ikke er islandsk da...? Men det er da ikke vanskelig å skrive det heller. Både ð og þ som er de mest spesielle, skrived som de skrives på tastatur.. Lenke til kommentar
Rocambole2 Skrevet 31. mars 2008 Rapporter Del Skrevet 31. mars 2008 Skal det bli autentisk håndskrift, bør du kanskje bruke runer? Lettere å tatovere og enda mer uforståelig! Her er en futhark-font: http://simplythebest.net/fonts/fonts/futhark.html Lenke til kommentar
Leeroymonster Skrevet 1. april 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 1. april 2008 Sikker på det ikke er islandsk da...? Men det er da ikke vanskelig å skrive det heller. Både ð og þ som er de mest spesielle, skrived som de skrives på tastatur.. Alle her oppe snakket vel det vi kaller norrønt, inkludert Island. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå