Gå til innhold

Strekkodescanning for butikkvarer?

co2

Anbefalte innlegg

Jeg har sett mange som er skuffet over at strekkodeleseren som kommer med nokia mobiler(Bare N82?) bare leser av de som er på blader og lignende.

Så tingen jeg ikke helt forstår, hvorfor er ikke dette mulig for strekkoder brukt i butikken? Det er vel da ikke noe særlig mer komplisert enn de som allerede kan leses?

Noen som vet hvorfor det har seg slik?

Endret av co2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

det er vel ikke noe vits i det egentlig. en strekkode i butikken inneholder noen tall samt noen bokstaver. last heller ned en 2d strekkode leser. en 2d stekkode kan inneholde websider, navn, osv. dessverre blir ikke 2d strekkoder brukt så mye i norge. noen 2d strekkodelesere er KAYWA Reader, Quickmark, ShotCode. og nei, jeg vet ikke om noen 1d strekkodelesere. det hadde jo seff vært litt kult da! prøv på google!

Lenke til kommentar
last heller ned en 2d strekkode leser. en 2d stekkode kan inneholde websider, navn, osv. dessverre blir ikke 2d strekkoder brukt så mye i norge. noen 2d strekkodelesere er KAYWA Reader, Quickmark, ShotCode.

Hvorfor i svarte skal han laste ned en 2d strekkode leser når det er nettopp dette som ligger på telefonen fra før?

Ser foresten ikke poenget med å lese av kodene i butikken. Prisen står jo der fra før liksom.....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...