Tigeren Skrevet 27. februar 2003 Del Skrevet 27. februar 2003 Jeg har en stund nå siklet på Creatives nye Jukebox Zen og vurdert å kjøpe den. Er det noen som har den, som har ting å komme med om den? Har lest noen tester, og den virker jo topp, men 3000 kroner er en del å bruke også. Jeg vil liksom være sikker på at det er et topp produkt før jeg trykker på "bestill" knappen. Så kom med det du har å si om den, så kan det godt være jeg kjøper den. Jeg er egentlig ganske sikker allerede, men ikke helt liksom... Lenke til kommentar
Dj-Silence Skrevet 27. februar 2003 Del Skrevet 27. februar 2003 Jeg kjøpte den for ca 2 uker siden!Kan ikke si noe annet enn at jeg er kjempefornøyd!Anbefaler den på det sterkeste... Lenke til kommentar
Tigeren Skrevet 27. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2003 Leste i testene av den at det skulle komme en ny versjon med USB 2.0 og litt lengre batteritid, men når jeg ser på webshops ser det ut som det er to versjoner. En med USB/Firewire og en med USB 2.0, men på den sistnevnte står det ingenting om firewire! Stemmer dette? Valget er liksom USB 1.1 og Firewire eller USB 2.0 og litt lengre batteritid? Er det slik det er? Begge modellene koster like mye. Det med batteritiden er jeg ikke helt sikker på. Hos psdata står det opp til 12 timer på begge. Hvilken er det i tilfelle lurt å kjøpe? Har ikke hverken USB 2.0 eller Firewire på det hovedkortet jeg har nå, men får vel sannsynligvis begge deler ved neste oppgradering. Hva er raskest av disse to? Lenke til kommentar
DarkouZ Skrevet 27. februar 2003 Del Skrevet 27. februar 2003 USB 2.0 = 480mbits Firewire = 400mbits Det er teoretisk, men i hastighet er USB 2 hakket bedre. Vil forresten anbefale iPod 10GB eller 20GB fremfor Zen. Bestilte en 10GB fra apple (gjennom egen "leverandør-agent" ) og denne går for å være bedre, men den koster nok litt mer (ikke for meg ) anyway, Zen er sikkert bra den også. Ville tatt usb2. Lenke til kommentar
Tigeren Skrevet 27. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2003 Hvorfor skulle jeg ønske en iPod i steden? Får ikke mer enn 5 gig for prisen på zen, og jeg har ikke hørt at den skal være noe bedre. Litt mer sexy look kanskje, men det er ikke verd pengene. Og jeg har aldri vært en stor MAC fan heller. Dessuten er det bare firewire på dem, og det har jeg foreløpig ikke på min egen pc, og jeg kjøper ikke firewire kontroller på grunn av noe sånt. Lenke til kommentar
chil Skrevet 27. februar 2003 Del Skrevet 27. februar 2003 USB 2.0 = 480mbitsFirewire = 400mbits Det er teoretisk, men i hastighet er USB 2 hakket bedre. Vil forresten anbefale iPod 10GB eller 20GB fremfor Zen. Bestilte en 10GB fra apple (gjennom egen "leverandør-agent" ) og denne går for å være bedre, men den koster nok litt mer (ikke for meg ) anyway, Zen er sikkert bra den også. Ville tatt usb2. kan du skaffe meg en billig 10gb, hvis du får ett lite mellomglegg?? seriøst jeg MÅ bare ha en, men har liksom ikke 4k takk for svar Lenke til kommentar
Tigeren Skrevet 28. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 28. februar 2003 Tenkte jeg skulle sjekke priser på Zen i dag i vanlige butikker, slik at hvis prisen var omtrent webpris+porto, kunne jeg jo kjøpe en. Men nei.. Elkjøp og Expert i Stavanger hadde den ikke (og dette var de store butikkene på Forus). Det eneste de hadde var Muvo. Er det ikke marked for spillere med 20 gig HD liksom? Men jeg får vel heller bestille på nettet da. Jeg er fremdeles litt usikker på om jeg skal gå for USB/Firewire eller USB 2.0 da. Er det noen som har peiling på om det er andre forskjeller på de to utgavene enn dette. I din side sin test (fra da den var helt ny) stod det at det skulle komme en ny utgave med USB 2.0 og lengre batteritid, men det virker som USB 2.0 er den eneste forskjellen på de to. Noen som vet?? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM Skrevet 28. februar 2003 Del Skrevet 28. februar 2003 jeg ville uansett gått for modellen med usb 2.0 det er vel ingen spesielle forskjeller rent generelt foruten usb 2.0 eller firewire.. Lenke til kommentar
Tigeren Skrevet 2. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2003 Nå er den bestilt! Gleder meg nå! Det ble USB 2.0 utgaven. Wohoooo!!! Lenke til kommentar
Fallingwater Skrevet 2. mars 2003 Del Skrevet 2. mars 2003 USB 2.0 = 480mbitsFirewire = 400mbits Det er teoretisk, men i hastighet er USB 2 hakket bedre. Teoretisk er USB 2.0 bedre, men i praksis er firewire vanligvis best. Lenke til kommentar
Tigeren Skrevet 3. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 3. mars 2003 Tenkte jeg bare skulle informere om at: Her på Creative sine sider står det forresten at USB 2.0 utgaven har opp til 14 timer batteritid mot USB/Firewire utgaven som bare har 12 timer. Lenke til kommentar
NickFalk Skrevet 4. mars 2003 Del Skrevet 4. mars 2003 USB 2.0 = 480mbitsFirewire = 400mbits Det er teoretisk, men i hastighet er USB 2 hakket bedre. Men i virkeligheten er oftest Firewire raskere: Firewire vs. USB2. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå