Gå til innhold

Skjult administrator-konto for vista

Anbefalte innlegg

Har problemer med driverne til en lexmark-skriver, så jeg sendte en mail og spurte de, i en av de mulige løsningene nevner kundebehandleren: "Det er her viktig å være klar over at selv om din egen brukerkonto er en administrator konto, så har du ikke fulle administrator-rettigheter på denne. Det finnes på alle Vista maskiner, en skjult konto som heter administrator. Denne kontoen har absolutt fulle rettigheter, og tillater deg å installere ting uten spørsmål."

Hvordan får jeg tilgang til fulle administor-rettigheter? Det eneste stedet jeg vet om er kontrollpanel/brukerkontoer, men der står jeg allerede oppført som administrator.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
"Det er her viktig å være klar over at selv om din egen brukerkonto er en administrator konto, så har du ikke fulle administrator-rettigheter på denne. Det finnes på alle Vista maskiner, en skjult konto som heter administrator. Denne kontoen har absolutt fulle rettigheter, og tillater deg å installere ting uten spørsmål."

Mulig jeg er kverulant nå. Men dette er vel egentlig feil. Du har fulle rettigheter i Vista som vanlig bruker, bare at systemet (UAC) vil spørre om hevet rettigheter når det trengst.

Lenke til kommentar
Mulig jeg er kverulant nå. Men dette er vel egentlig feil. Du har fulle rettigheter i Vista som vanlig bruker, bare at systemet (UAC) vil spørre om hevet rettigheter når det trengst.

Nei. Da hadde det ikke vært nødvendig med valget "Run as administrator".

Lenke til kommentar
  • 8 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...