Gå til innhold

Ny kraftig spille-pc til 10000-15000kr

Anbefalte innlegg

vil kjøpe meg en KRAFTIG spille pc, har i noen i bare brukt bærbar og det har fungert fint men vil ha stasjonær nå.

lenge siden sist jeg bygget en pc og er i tvil om hva som er best og slikt.

har sett på dette:

Corsair TWIN3X 1600MHz DDR3, 4GB, DHX, Kit w/two 2GB XMS3 modules, CL9-9-9-24

Asus P5E3 Deluxe, X38, Socket-775, DDR3, ATX, 2xGbLAN, 2xPCI-Ex(2.0)x16

ASUS P5K64 WS, P35, Socket-775, DDR3, ATX, 2xGbLAN, Firewire, 4xPCI-Ex16 (P5K64 WS)

XFX GeForce 8800GTX 575M 768MB GDDR3, PCI-Express, 2xDVI/HDTV/HDCP, 384-bit x 2

eller XFX GeForce 9800GX2, er ikke sikker på hva som er best?

har ikke valgt noe CPU enda, klarer ikke bestemme meg, kom gjerne med forslag og hva dere syns om det jeg har valgt. om noe skulle vært forandret.

Endret av j_kalland
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Regner med at penger ikke er noe problem siden du har valgt DDR3? ;)

Har du ikke skjerm med større oppløsning enn 1920x1200 vil du klare deg godt med 8800GTS 512MB.

Vil du vente til E8400 er lett å få tak i så er nok den et godt valg. Kanskje DDR3 er litt billigere også da, om noen få uker :)

Lenke til kommentar

Opptil nevnte oppløsning så er det iallfall ikke dårligere, og i mange tester scorer det bedre. Bruker også mindre strøm, og dertil litt mindre varmeutvikling. Kan vær greit også med tanke på evt SLI. Hvis du planlegger noe sånt.

Lenke til kommentar

men det som jeg selv har satt da?

XFX GeForce 8800GTX 575M 768MB GDDR3, PCI-Express, 2xDVI/HDTV/HDCP, 384-bit x 2

vil ikke 2 stk som er sammkjørt yte bedre enn det ene 8800GTS?

og hvordan er XFX GeForce 9800GX2 i forhold til disse igjen?

Lenke til kommentar

2stk GTX er selvsagt bedre enn ett GTS ja. 9800 har jeg ikke studert enda.

Det er ikke noe dårlig noen av delene (GTX/GTS), men jeg ville valgt GTS, også i SLI.

I SLI blir det også enda bedre med GTS i forhold til strømforbruk/varme.

Lenke til kommentar

Du burde vel også tenke på at du må ha et nVidia SLI hovedkort hvis du har tenkt å kjøre to nvidia kort i SLI, X38 er et Intel kort og støtter bare crossfire (ATi's svar på SLI)

Nå har jo nVidia kommet med den nye nForce 790i Ultra SLI hovedkortet sitt som er veldig bra til overklokking av quad cpu'er også.. Den støtter også Quad SLI

Lenke til kommentar

Det kommer helt an på hvor mye du vil bruke på CPU. Jeg personlig ville gått for en Q9450.

Noe jeg lurer på: Hvilken skjermstørrelse skal du ha? Hvis du går for 24" så bør du satse på 8800GTX. Forøvrig syns jeg at du bør gjøre det samme på 22".

Endret av Diffidentia
Lenke til kommentar

1x 8800GTS 512 vs 1x 8800GTX:

GTX er det beste kortet i det hele, men GTS'en bruker mindre strøm, blir ikke like varm, er billigere og yter stort sett nesten like godt. Hvis oppløsningen på spillet blir 1680x1050 eller mer så vil GTX'en yte bedre.

Uansett hvilket av de 3 kortene du velger så vil du kunne spille alle dagens spill.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...