Gå til innhold

DX10 Vs DX9.0c ytelse, hva er best?!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Har hørt litt forskjellig. så på en mid class pc, hvordan vil ytelsen forandre seg fra DX9.0c til DX10? vil det gå like bra eller krever DX10 mer pc?

Det spørs, generellt sett har dx10 penere grafikk.

Dog., kan et spill være vel så raskt i dx10 som dx9, det spørs jo på spill til spill.

Lenke til kommentar
Har hørt litt forskjellig. så på en mid class pc, hvordan vil ytelsen forandre seg fra DX9.0c til DX10? vil det gå like bra eller krever DX10 mer pc?

Det spørs, generellt sett har dx10 penere grafikk.

Dog., kan et spill være vel så raskt i dx10 som dx9, det spørs jo på spill til spill.

ok, så hardware har ikke så mye å si da egentlig?! så lenge du har dx10 kort og vista?! og ok hardware.

grunnen til at jeg spør er at en kompiss testa hellgate london med dx 10, og det gikk ikke så bra, han måtte skru ned meste parten av graftikken 1-2 hakk. og likavel gikk det ikke like raskt som med dx9.

menst andre sier at dx10 yter bedre :S

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-ORYwP89mk3

Bare tull, hold deg til dx10 hardware og win xp (dx9). Vent heller på ny windows. Win vista er BARE en pengeinnsamler! Jeg synes synd på de som bruker det jeg xD Har ingenting for seg.

Bare dx10 som er nytt, og veldig dårlig ytelse er nytt ;)

Endret av Slettet-ORYwP89mk3
Lenke til kommentar
Bare tull, hold deg til dx10 hardware og win xp (dx9). Vent heller på ny windows. Win vista er BARE en pengeinnsamler! Jeg synes synd på de som bruker det jeg xD Har ingenting for seg.

ja, bare hør på han^, du kan jo fint bare ha ny hardware og kjøre xp til du i alle fall er 80 år gammel...

Jeg vil anbefale å kjøre xp OG vista, noe som jeg gjør...

Jeg tror jeg snart kommer til å fjerne xp, Vista er ikke så ustabilt som personen over vil ha det til...

Grafikken blir ganske så flott i DX10...

Lenke til kommentar

Det er ikke kommt noen spill med bare dx10 enda. bare spill som er dx9 med dx10strings p.g.a det så vil ytelsen være veldig dårlig i forhold til ett spill som er ren dx10 og i forhold til hva man vil få grafiskt.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-ORYwP89mk3
ja, bare hør på han^, du kan jo fint bare ha ny hardware og kjøre xp til du i alle fall er 80 år gammel...

Og hvor gammel er du? Selv om man har ny hardware, så må man ikke ha ny operativ system, det vet du vel?

Jeg tror jeg snart kommer til å fjerne xp, Vista er ikke så ustabilt som personen over vil ha det til...

Hmmm jeg sa ikke noe om ustabilt. Jeg sier at vista bare medfører seg dx10 (dårlig ytelse) og absolutt ingenting annet (for en gamer ivertfall). Skal du ha den til surfing/tekstskriving er det jo bare å kaste vista og helle bruke xp. Forresten når jeg ser på Crysis screens fra dx9 og dx10 (alt på fullt på begge) kan jeg ikke se noe stor forskjell. Skriv noe nyttig for tråd starteren neste gang plz, posten din var helt unyttig.

Edit: Og se etter i signaturen hans, hvilket kort har han? Et 8600GTS. Ikke 9800gx2 sli.

Lenke til kommentar

Og hvor gammel er du? Selv om man har ny hardware, så må man ikke ha ny operativ system, det vet du vel?

Hmmm jeg sa ikke noe om ustabilt. Jeg sier at vista bare medfører seg dx10 (dårlig ytelse) og absolutt ingenting annet (for en gamer ivertfall). Skal du ha den til surfing/tekstskriving er det jo bare å kaste vista og helle bruke xp. Forresten når jeg ser på Crysis screens fra dx9 og dx10 (alt på fullt på begge) kan jeg ikke se noe stor forskjell. Skriv noe nyttig for tråd starteren neste gang plz, posten din var helt unyttig.

Edit: Og se etter i signaturen hans, hvilket kort har han? Et 8600GTS. Ikke 9800gx2 sli.

hehe, du må ta å lese litt om språklige virkemidler.

Når det er sagt:

Crysis har en del forskjell i DX10 vs DX9..

Jeg har testet selv, alt på high i XP 32bit, alt på Very High i Vista 32bit.

Samme CPU, samme OC på cpu (4ghz dualcore), 4gb med pc8500 ram.

Jeg kjørte også to stk 8800gts 512 i SLI (OC kort).

Hva som er nicere?

Vel, det er egentlig.. masse.. hehe.. Det er ikke ting du kan sette fingen på, men vannet, refleksjoner, "alt" ser bedre ut.

Dvs. ALT er ikke tweaket, med de tingene som utgjør differanse vil påvirke hele feelingen din av spillet.

@trådstarter: kjøp deg feks 8800gt kort eller et 8800gts 512, så kan du game de fleste spill m. dx10 settings aktivert og all eyecandy, samt greit med fps.

såfremt resten av pcen holder takt.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-ORYwP89mk3
dx9 per idag er en god del raskrere enn dx10

Helt riktig. Og til han over din post: Klarer du bare å sette på high på dx9 win xp?

Jeg kan fortelle deg at de som lagde spillet dreit seg ut, fordi man kan manipulere instillingene med en script fil som autokjøres av crysis ved oppstart. Eller man kan skrive om alle instillingene i filene som er i mappen cvargroups. (=very high på dx9/winxp)

Les denne :)

http://www.crysis-online.com/forum/index.php?topic=11837.0

Det er også link til de filene i den tråden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...