Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Solkrem - Trenger jeg det?

SSSø

Anbefalte innlegg

Har fått en masse mas i det siste om at jeg, som jobber ute hver dag, burde bruke solkrem. Ikke for å forhindre solbrenthet, men for å ikke få hudkreft eller andre ulumskheter. Er det noe i det?

Gidd ikke legge ut noe bilde av meg selv, men jeg er hvertfall ikke den som blir solbrent. Tror det kun har skjedd 2-3 ganger som jeg kan huske, og aldri i Norge. Jeg blir heller brun, om sommeren, veldig. Søstrene mine som er adoptert fra Sør-Korea har ingenting å stille opp med for å si det sånn. Derfor har jeg heller aldri sett på solkrem som noe for meg, men burde jeg begynne å bruke det?

Om svaret er ja:

Hvilken solfaktor burde jeg satse på?

Noen som kan anbefalle noen solkremmer som ikke er så jævlig klissete? Hater egentlig krem i fjeset, er jo bare gris.

Vil jeg allikevel bli brun?

Altså; jeg har jo brukt solkrem før, men det har kun vært i land rundt ekvator. Da har jeg brukt "helt vanlige" fra dagligvarebutikker, og de syns jeg er for klissete, særlig hvis jeg svetter...noe jeg gjerne gjør på jobb.

Takker for svar...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Selvom du ikke blir brent skader du huden din hver gang du utsetter deg for mye sol. Rask aldring, hudkreft osv er jo alltid en rissiko. Selv bruker jeg aldri solkrem, men det er selvfølgelig en lur ting å gjøre. Og ja, man vil fortsatt bli brun, det vil bare ta litt lenger tid. Tror ikke voksne mennesker trenger så høy faktor, bare man smører det på ganske ofte.

Endret av Leeroymonster
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...