SSSø Skrevet 25. mars 2008 Del Skrevet 25. mars 2008 Har fått en masse mas i det siste om at jeg, som jobber ute hver dag, burde bruke solkrem. Ikke for å forhindre solbrenthet, men for å ikke få hudkreft eller andre ulumskheter. Er det noe i det? Gidd ikke legge ut noe bilde av meg selv, men jeg er hvertfall ikke den som blir solbrent. Tror det kun har skjedd 2-3 ganger som jeg kan huske, og aldri i Norge. Jeg blir heller brun, om sommeren, veldig. Søstrene mine som er adoptert fra Sør-Korea har ingenting å stille opp med for å si det sånn. Derfor har jeg heller aldri sett på solkrem som noe for meg, men burde jeg begynne å bruke det? Om svaret er ja: Hvilken solfaktor burde jeg satse på? Noen som kan anbefalle noen solkremmer som ikke er så jævlig klissete? Hater egentlig krem i fjeset, er jo bare gris. Vil jeg allikevel bli brun? Altså; jeg har jo brukt solkrem før, men det har kun vært i land rundt ekvator. Da har jeg brukt "helt vanlige" fra dagligvarebutikker, og de syns jeg er for klissete, særlig hvis jeg svetter...noe jeg gjerne gjør på jobb. Takker for svar... Lenke til kommentar
Leeroymonster Skrevet 25. mars 2008 Del Skrevet 25. mars 2008 (endret) Selvom du ikke blir brent skader du huden din hver gang du utsetter deg for mye sol. Rask aldring, hudkreft osv er jo alltid en rissiko. Selv bruker jeg aldri solkrem, men det er selvfølgelig en lur ting å gjøre. Og ja, man vil fortsatt bli brun, det vil bare ta litt lenger tid. Tror ikke voksne mennesker trenger så høy faktor, bare man smører det på ganske ofte. Endret 25. mars 2008 av Leeroymonster Lenke til kommentar
SSSø Skrevet 26. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 26. mars 2008 Noen som har noen solkremmer å anbefalle meg? Hvilken faktor burde jeg satse på? Tror aldri jeg har sett lavere enn 8 (har heller aldri leitet, da), er det greit nok? Lenke til kommentar
Leeroymonster Skrevet 26. mars 2008 Del Skrevet 26. mars 2008 Når jeg var såpass ung at jeg ble påtvingt solkrem brukte jeg faktor 6. Men på tattovering min tror jeg at jeg brukte faktor 30 forrige sommer. Var like hvit på det området på slutten av sommeren som jeg er på vinteren. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå