Gå til innhold

HP dv9060ea vs. HP tx2010eo

Anbefalte innlegg

Hola!

Tingen er slik at jeg har nå hatt dv9060ea i over ett år, men har fått såppass med problemer slik at den har blitt insendt nok antall ganger på reparasjon slik at jeg nå får hevet kjøpet på den, og jakten på en ny pc har nå startet.

Jeg erfarte fort at det å ha en 17" skjerm bare var noe tull dersom man såfremst ikke brukte den til spilling. Dersom jeg skal se film kobler jeg den på tv'en uansett, så da har det lite å si hvor mange tommer PC-en har.

Jeg vil gjerne ha en pc som er lettvint å ta med seg, til å ta noteringer på forelesninger, se film når man reiser osv.. og det var da jeg snuste på tx2010eo.

Det jeg lurer på er hvordan er denne PC-en sammenlignet med min forrige med tanke på hastighet og grafikk, noen som vet? Jeg er blank på akkurat dette..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skjermkortet i 9060ea er jo av typen 7600GO med 512 dedikert minne i motsetning til tx'en som har en relativt dårlig delt-minne løsning ( 6150 ) TX'en har Vista, men dobbelt så mye minne som 9060'en. Intel Core duo prosessoren på 1,66x2 og TL68 på 2,4 ghz gir litt forskjell men det er en smakssak. Effektmessig ligger de på 34 og 35w så det er ganske marginale forskjeller.. 17 tommeren har 8 cellers batteri mens tx'en har 6 - uavhengig trekker jo selvsagt 17 tommeren med større skjerm og bedre grafikk, mer strøm.

Tx'en er jo ultraportabel og har vendbar, trykkfølsom skjerm. Anbefaler dersom du leter etter små, portable maskiner med grei ytelse - vurder dv2000 serien til HP. Har selv en 14 tommers dv2799 Special Edition og hadde tidligere en dv2222 som begge har vært supre maskiner :)

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Min samboer ønsker seg en liten ultraportabel pc, og jeg ser at tx2010 har innebygd DVB-t tuner, men er det noen som kan bekrefte at denne kan brukes i Norge?

Forsøkte med ett spørsmål til HP PreSales og dette var svaret:

Takk for at du tok kontakt med HP Customer Care.

Det stemmer at Norge bruker MPEG4.

Jeg vet ikke hvor godt bruk du vil få den siden vårt bakkenett er litt ustabilt om jeg kan si det slikt.

Men det vil jo/blir forbedret så den kan nok brukes om litt tid.

Har du flere spørsmål er du velkommen til og kontakte meg igjen.

Ikke helt til å bli klok av, er det MPEG4 eller MPEG2 i den tuneren som kommer i tx2010?

Endret av Nilz1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...