Gå til innhold

Hvilken mus skal jeg velge?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

MX500 er vel fortsatt regnet som den beste musa til gaming enda, men den er nesten umulig å skaffe er jeg redd :(

Like under finner du MX518 og Deathadder. Personlig synes jeg MX518 er best siden jeg har den selv, liker ikke måten Deathadder ligger i handa. Hacker du usbsys fila, så kan du få 1000hz som tilsier 1ms responstid. Da kan man ikke skylde på musa når man blir eid affal :p

Endret av Colargol
Lenke til kommentar

Hadde jeg vært deg så ville jeg tatt en tur til din lokale databutikk og testa litt mus. Det *aller* viktigste er at den ligger godt i hånda! Noen har små hender, noen store, noen små med lange fingre.. alt dette får folk til å like forskjellige mus!

Hvis jeg skal anbefale noen du kan se på..

Logitech G9 (har 2 forskjellige 'skins' å ha på for små/store hender, + lodd)

Microsoft Sidewinder mus (har også lodd for å justere vekt) dårlig mus for venstre-hånd..

Ellers var det noen fine forslag av de andre her.

Skal du ha kabel eller trådløs?

Lenke til kommentar
Hvorfor ikke G5-2007? For dyr?

Hadde jeg vært deg så ville jeg tatt en tur til din lokale databutikk og testa litt mus. Det *aller* viktigste er at den ligger godt i hånda! Noen har små hender, noen store, noen små med lange fingre.. alt dette får folk til å like forskjellige mus!

Hvis jeg skal anbefale noen du kan se på..

Logitech G9 (har 2 forskjellige 'skins' å ha på for små/store hender, + lodd)

Microsoft Sidewinder mus (har også lodd for å justere vekt) dårlig mus for venstre-hånd..

Ellers var det noen fine forslag av de andre her.

Skal du ha kabel eller trådløs?

Takk for svar :)

Har tenkt meg en billig spill mus, synes den blir litt for dyr.

Har prøvd Logitech G9, syntes den ble litt liten for mine hender.

Får man godt grep på G5 og MX518?

Er det forresten viktig med to knapper på siden av G5 sånn som MX510 har? er de til dpi?

Endret av hrNOR
Lenke til kommentar

Personlig har jeg en MX500 og den er et knall kjøp. Mitt andrevalg (førstevalg siden MX500 er nesten umulig å få tak i) er G5 2007, som egentlig bare er en litt oppdatert versjon av MX500.

Når det gjelder det to sideknappene så bruker jeg de ofte. Veldig ofte. Det er slik at jeg føler meg begrenset uten de. Men de blir ikke brukt i så stor grad hvis jeg spiller FPS-spill. I MMO'er og Opera er de uungåelige.

Lenke til kommentar
Takk for svar :)

Har tenkt meg en billig spill mus, synes den blir litt for dyr.

Har prøvd Logitech G9, syntes den ble litt liten for mine hender.

Får man godt grep på G5 og MX518?

Er det forresten viktig med to knapper på siden av G5 sånn som MX510 har? er de til dpi?

Du kan binde knappene på MX518 til d du vil selv, men de er standard satt som å øke/senke sensitivity'n ingame

Kjøp MX518 og så hacker du usbsys fila pluss fjerner windows sin musakselerasjon, så har du en av de beste musene noen gang lagd :)

Endret av Colargol
Lenke til kommentar
Razer deathadder ?

Mange liker ikke razer, men det gjorde ikke jeg heller før jeg kjøpte en diamondback. Man må venne seg til den, har nå deathadder: Fabelaktig med Qpad CT!

Også som nevnt mx500 her, savner den =(

Endret av qeamer
Lenke til kommentar
Takk for all hjelp! :thumbup:

Hvilken muse-matte passer best til Logitech MX518?

Tror det blir en MX518 eller kanskje Sharkoon musen, ser ut som en god mus den å ;)

Bruker selv Qpad CT large med skatez, og har ingenting negativ å si om matta bortsett fra at den er stooor =)

Ellers har jeg bare hørt positivt om Razer Mantis Control Mat, men har ikke fått prøvd den enda. Uansett matte, anbefaler jeg å kjøpe orginale Mouse Skatez eller annet padz/glidz som du putter på føttene under musa for å oppnå mindre friksjon. Gjør underverker med skatez på Qpad'en min i alle fall, samme med gamle fUnc matta mi

Endret av Colargol
Lenke til kommentar
Heisann!

Skal ha meg en gaming mus men greier ikke bestemme meg..

Har sett på noen som ser bra ut:

- Sharkoon Rush

- Logitech MX518

- Logitech G5 (ikke 2007 modell)

- Noen som har prøvd Sharkoon og vet om den er bra?

- Hvem bør jeg velge?

Takk for all hjelp! :thumbup:

Edit : Eg har ikkje noko imot MX518 i alle fall. Ei god mus som ligg godt i handa mi, men den er ganske gammal no og har ikkje nyaste teknologien.

PS - logg alltid ut frå forumet når du er på skulen :)

Erlend

Endret av VolcomStone
Lenke til kommentar

Anbefaler trygt mx518. Sitter svært godt i min hånd, og med skates på blir den suveren på en passe glatt matte. Har aldri blitt godvenn med driverne, men knappdefinering til det man trenger i spill går greit med spillets oppsett vanligvis.

Lenke til kommentar

Det er bra at du kjøper ordentlig musmatte også.

Personlig så synes jeg det er like viktig med god musmatte, som god mus.(Sikkert flere som signerer den :innocent: )

MX518 er jo optisk, så den passer perfekt til Q-pad

Håper du blir fornøyd :cool:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...