ecko Skrevet 25. mars 2008 Del Skrevet 25. mars 2008 jeg trenger et program som jeg kan ta en del ut av en sang og lagre som egen fil. det er en sang so mejg skal ha refrenget av for å bruke som ringetone om noen lurte. takk for hjelpen. Lenke til kommentar
ull50kk Skrevet 25. mars 2008 Del Skrevet 25. mars 2008 mener du kan bruke Windows movie maker til dette Lenke til kommentar
ecko Skrevet 25. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 25. mars 2008 mener du kan bruke Windows movie maker til dette blir det ikke da en eller annen filmfil? Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 26. mars 2008 Del Skrevet 26. mars 2008 Nei, om det kun er lyd på tidslinja får du ei WMA-fil (Windows Media Audio). Eit anna alternativ er Audacity. Her vil du ha mogelegheit for å lagre som WAV, MP3 (på denne måten) og OGG Vorbis. Lenke til kommentar
ecko Skrevet 28. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 28. mars 2008 er den siden trygg å laste ned fra? Lenke til kommentar
ecko Skrevet 28. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 28. mars 2008 må jeg ah lame? jeg finner ikke ut hvordan jeg laster det ned, jeg ha lastet ned Audacity, men får ikke tatt ut del av sang, record knappen funker ikke. Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 28. mars 2008 Del Skrevet 28. mars 2008 (endret) må jeg ah lame?Du må berre ha Lame om du skal lagre som MP3. jeg finner ikke ut hvordan jeg laster det ned,På sida eg linka til er det ein link til ei nedlastingsside for Lame. Her er det fire ulike versjonar, for fire ulike operativsystem. Eg reknar med du skal ha Windows-versjonen, som er den øvste. Last ned og pakk ut. Instruksjon for bruk står nederst på den sida. (Kort fortalt: Fyrste gong du prøver å lagre som MP3 frå Audacity vil du få spørsmål om kor fila Lame_anc.dll ligg, då berre finn du fila du pakka ut.)men får ikke tatt ut del av sang, record knappen funker ikke.Du skal jo ikkje ta opp noko, kvifor bruker du opptaksknappen? Importer fila ved å gå til Prosjekt --> Importer lyd. Det er eit par ulike måtar å få ut den delen du vil ha, men den enklaste er kanskje å bruke markeringsverktøyet som ser slik ut: (du finn verktøya øvst til venstre). Marker den delen du vil ha, og gå so til Fil --> Eksporter markering som .... (Du kan velge mellom å eksportere markering som WAV, Vorbis og MP3.) Ein annan måte er å merke og slette dei delane du ikkje vil ha, og so eksportere resten i ynskja format. Endret 28. mars 2008 av Torbjørn T. Lenke til kommentar
ecko Skrevet 28. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 28. mars 2008 har markert, men får ikke opp de alternativene under "fil" som du sa. må jeg ha det andre programmet for det? Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 28. mars 2008 Del Skrevet 28. mars 2008 Du må ikkje ha Lame for å få dei valga nei. Har ikkje du dei oppføringane på filmenyen eg har markert her? Lenke til kommentar
ecko Skrevet 28. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 28. mars 2008 (endret) slik ser det ut hos meg program.bmp hvorfor må folk laste ned bilde for å se det? Endret 28. mars 2008 av ecko Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 28. mars 2008 Del Skrevet 28. mars 2008 slik ser det ut hos megprogram.bmp Tipper problemet er at du faktisk speler av lyden. Trykk Stopp, og so vil det vere mogeleg å eksportere. hvorfor må folk laste ned bilde for å se det?Fordi du har brukt det lite webvennlege formatet BMP. Bruk PNG, JPG eller GIF i staden. Lenke til kommentar
ecko Skrevet 28. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 28. mars 2008 tusn takk nå ahr jeg funnet ut av det! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå