Gå til innhold

Problem med ps3

wamos

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har et stort problem med min ps3, som jeg håper noen kan hjelpe meg med.

Jeg kjøpte ps3 i slutten av januar, og har kun spilt cod4. Spillet har faktisk stått i konstant siden dag en. Har ikke hatt noen spesielle problemer, bortsett fra et par ganger maskina har hengt seg.

Men for en times tid siden dreiv jeg og spilte, og da en ny game loada, hengte maskina seg helt opp. Når jeg starta maskina på nytt, fant ikke maskina disken. Vanligvis starter spillet automatisk. Prøvde å restarte flere ganger, rensa discen, men maskina fant fortsatt ikke discen. Prøvde med dvd, cd og ps1-spill, og alt dette fungerte, men ikke blu-ray discen. Så da er jeg litt redd for at det er blu-ray spilleren som har tatt kvelden. Eller kan det være spillet som er noe galt med? Fikk dette problemet forholdsvis kort tid etter at jeg lastet ned firmware 2.20.

Noen som kjenner til dette problemet, og hva det kan skyldes?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ser dessverre slik ut. :(

Men når jeg sender inn maskina til reparasjon, vil jeg miste alt som er lagra på harddisken?

Bare og ta backup av det du har på en minnepenn eller liggnende. Hvis du snoker litt under kategorien innstillinger skal det være mulighet for og ta sikkerhetskopi av alt du har på ps3, da vil du ha muligheten til og kunne innstalere denne sikkerhetskopien på den nye maskinen du eventuelt får og da vil alt som var på den gammle være på den nye. Til og med kontoene du har lagret slik at du slipper og registrere deg på psn på nytt.

Lenke til kommentar

Joda, men problemet er at jeg da må kjøpe meg en ekstern harddisk eller lignende, da jeg ikke har det fra før. Og i lommeboka er det bare rusk for tida. :hrm:

Endret av wamos
Lenke til kommentar

Neei!

Jeg fikk akkuratt vite at det ikke fungerer å ta ut harddisken for så å sette den i en annen Ps3? Kan noen bekrefte dette? Det suger jo isåfall! Jeg vil jo ikke miste alt jeg har savet, som nå ligger på en harddisk, uten noe ps3, siden den er sendt inn uten!!

AAARG!

Lenke til kommentar

Det hjelper lite, siden harddisken er tatt ut, og ps3'n er sendt inn.. Jeg prøvde å lage backup også, men siden jeg ikke fikk brukt ps3'n i mer enn 5 min om gangen, ga jeg opp og kom på at jeg kunne ta ut harddisken..

Det som er problemet, er jo at jeg vil ta vare på alt innholdet jeg har der, og vistnok skal ps3 maskinen spørre etter og få formatere disken når du setter den inn... Det jeg har lest, men får håpe det er feil.. :)

Lenke til kommentar
Det hjelper lite, siden harddisken er tatt ut, og ps3'n er sendt inn.. Jeg prøvde å lage backup også, men siden jeg ikke fikk brukt ps3'n i mer enn 5 min om gangen, ga jeg opp og kom på at jeg kunne ta ut harddisken..

Det som er problemet, er jo at jeg vil ta vare på alt innholdet jeg har der, og vistnok skal ps3 maskinen spørre etter og få formatere disken når du setter den inn... Det jeg har lest, men får håpe det er feil.. :)

Harddisken er knyttet opp mot den unike maskinen. Så dersom du får samme PS3'en tilbake går det greit. Om du får en annen PS3 i bytte kan du si farvel til innholdet på harddisken din. Du kan bruke den, men den må reformateres.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...