bllan Skrevet 25. mars 2008 Del Skrevet 25. mars 2008 jeg hadde litt problemer med å komme på internett med en ny pc her. det viste seg at han som eier pcen ikke hadde instalert noen drivere, jeg prøvde å instalere driverne fra cden som fulgte med pcen. det som viste seg etterpå var at jeg hadde prøvd å instalere driverne som ikke var for vista men xp osv. det fulgte med en egen cd for vista driverne. etter dette prøvde vi å instalere xp for å se om dette hjalp. men når vi nå har formater og pcen skulle reboote så henger den seg der det kommer opp valg om å boote fra cd osv. det kommer også opp fem prikker av fargene rosa, rød og turkis. er det noen som har vært borti maka? Lenke til kommentar
Timeo Skrevet 26. mars 2008 Del Skrevet 26. mars 2008 Det høres ille ut Har du prøvd å gå inn i biosen og velge boot fra cd, og bare sette inni xp cden? Lenke til kommentar
bllan Skrevet 26. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 26. mars 2008 nå har jeg tatt ut en harddisk som han som eier pcen hadde satt inn. vi putta inn xp cden og prøver nå å sette opp xp på nytt. kan dette ha vært noe av prob. at det var satt inn en gammel harddisk sammen med den nye? takk for svar Lenke til kommentar
Timeo Skrevet 26. mars 2008 Del Skrevet 26. mars 2008 Det spørs jo hvilken av harddiskene som er master og slave, men hvis du bare har en harddisk nå og installerer xp på den, så kan du jo sitte i den andre igjen etterpå, formatere og bruke den til ekstra lagringsplass. Vil anbefalle å bruke den nyeste harddisken til windows. Hvis den gamle harddisken skulle lage noe trøbbel så finner du jo det fort ut om du prøver å sette den i bruk igjen. Om du får de samme oppstartsproblemene da, så er det vel naturlig å tro at det er den harddisken som det er noe feil med. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå