Aak1 Skrevet 25. mars 2008 Del Skrevet 25. mars 2008 (endret) EDIT: Bilde nr. 2 lagt til EDIT2: Ser at det er litt mye grønt og blått i håret på bilde nr. 2. Litt gal hvitbalanse kanskje. Skal fikse det Endret 26. mars 2008 av Aak1 Lenke til kommentar
Ustedalen Skrevet 25. mars 2008 Del Skrevet 25. mars 2008 Det er ett eller annet jeg ikke liker med bakgrunnen og posituren til modellen. Allikevel så klarer jeg ikke helt å sette fingeren på hva det virkelig er. Men du har klart å få frem en studiofølelse her. Er det 50mm du har brukt? Lenke til kommentar
Aak1 Skrevet 25. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 25. mars 2008 Det er ett eller annet jeg ikke liker med bakgrunnen og posituren til modellen. Allikevel så klarer jeg ikke helt å sette fingeren på hva det virkelig er. Men du har klart å få frem en studiofølelse her. Er det 50mm du har brukt? Ja Lenke til kommentar
Eyefitness Skrevet 25. mars 2008 Del Skrevet 25. mars 2008 Hei. Bildet ser ganske bra ut, bortsett fra at det er noe med vinkelen på armen som virker rart i forhold til helheten. Ellers ser det ut til at det er antydning til utbrenthet helt på høyre side av ansiktet ved panne og kinn, samt noe av armen og kjolen. Ser ut til at du har hatt for liten og skarp lyskilde? Ville prøvd å softe lyset litt mer. Ansiktsuttrykket virker naturlig. Lenke til kommentar
Aak1 Skrevet 26. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 26. mars 2008 (endret) Hei. Bildet ser ganske bra ut, bortsett fra at det er noe med vinkelen på armen som virker rart i forhold til helheten. Ellers ser det ut til at det er antydning til utbrenthet helt på høyre side av ansiktet ved panne og kinn, samt noe av armen og kjolen. Ser ut til at du har hatt for liten og skarp lyskilde? Ville prøvd å softe lyset litt mer. Ansiktsuttrykket virker naturlig. Der er nok ikke lyskilden som er problemet, det er lyssatt med tre store softboxer. Men kanskje den sto litt nært, eller var litt for kraftig. Men det er uansett ikke så stort problem for meg siden bildet er ganske lyst generelt. Du har muligens også rett i det med armen. Ville det vært bedre om jeg hadde med helt ned til der hvor armen møter hoften? Kommentarer på det andre bildet? Eller andre kommentarer noen? Endret 26. mars 2008 av Aak1 Lenke til kommentar
4588pkdkrikue5c Skrevet 26. mars 2008 Del Skrevet 26. mars 2008 Jeg synes bildene var gode, og at du virkelig har fått fram studio-feeling. Du har fanget fargene godt opp, og får fram fine nøyanser i både hår, lepper, og spesielt i øynene. Etter min mening er det første bildet best. Bilde nummer to er litt mer "come and get me" (ikke at jeg klager på det, hehe) men sminken blir for tydelig fremhevet, og hun blir litt matt i fjeset av all hvitfargen. Håret er heller ikke i sine fineste farger, synes jeg. Bilde nummer en derimot har alt det jeg nevnte ovenfor. Gode kontraster, og hun ser veldig naturlig ut, fremfor bilde to. Men overall er det jo gode bilder. Men man poster jo bilder her nettopp for å få terpe litt på småting. Lenke til kommentar
cruelphotography Skrevet 26. mars 2008 Del Skrevet 26. mars 2008 Skjønner godt at det er gal hvitbalanse. Min ble helt fuuucka da jeg brukte ditt kamera =) Fikk ikke engang retta i ACR, måtte inn i PS med curves + grey eye dropper. Vil du ha klassiske bildene av deg selv, forresten? Ellers kan du jo prøve med curves å fjernefargestikket evt. bare i håret. eller kanskje dra fargestikket enda lengre, så det blir litt mere bevist. Lenke til kommentar
Aak1 Skrevet 26. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 26. mars 2008 Skjønner godt at det er gal hvitbalanse. Min ble helt fuuucka da jeg brukte ditt kamera =)Fikk ikke engang retta i ACR, måtte inn i PS med curves + grey eye dropper. Vil du ha klassiske bildene av deg selv, forresten? Ellers kan du jo prøve med curves å fjernefargestikket evt. bare i håret. eller kanskje dra fargestikket enda lengre, så det blir litt mere bevist. Ok skal prøve. Og ja, om du gidder så kan du sende meg de bildene? Ikke alle da.. Bare de som ble ok Lenke til kommentar
zatux Skrevet 26. mars 2008 Del Skrevet 26. mars 2008 Likte det første bilde. Mye gode farger, som akuratt ikke bler for mye av, som i det samspill skapte litt stemning. Nr to ble litt...vet ikke..blast. Huden ble for lik bakgrunnen, og håret tok litt for mye av oppmerksomheten. Mulig en annen bakgrunn hadde gjort mye. Alldoh, god bilder. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå