Yamato47 Skrevet 27. februar 2003 Del Skrevet 27. februar 2003 Jeg prøver å la ei maskin få tilgang til nettet via ei bro på en freebsd-boks. Broa virker helt fint, bortsett fra at boksene ikke når hverandre via 10.10-adressene de får tildelt fra dhcp-tjeneren. Jeg bor på studentby, og kontrollerer ikke disse adressene. Når jeg pinger skjer det rett og slett ingen ting. Er det noen som har noen ideer? Må jeg kjøpe to ekstra nics og legge opp en egen kabel for å få disse maskinene til å prate med hverandre :-P Lenke til kommentar
Cronius Skrevet 27. februar 2003 Del Skrevet 27. februar 2003 Jeg skjønte ikke helt oppsettet ditt... Du har to pcer. Begge to er kobla sammen i et nettverk. Maskin-B skal koble til A og få internett tilgang derfra. Hvis internettet ikke går igjennom nettverket (som begge pcene er kobla til) så må altså B konfigureres til å gå igjennom A. Dette er logisk - og det passer med det du skriver. Men du sier broa virker. Hvordan vet du det? Hvis det finnes andre pcer som bruker den så er det logisk å sette opp pc B slik pc X er satt opp. Den enkle løsningen på problemet er kanskje bare brannmur innstillinger. Eventuelt at den ene pcen / begge pcene ikke svarer på pinger.. (Jeg skjønte ikke helt oppsettet, så jeg skjønte ikke helt problemet) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå