Smegmaplikt Skrevet 25. mars 2008 Del Skrevet 25. mars 2008 Hei, Fant ikke svar på det jeg lurer på noen andre steder, så prøver å spørre her. =) Vurderer sterkt å begynne på jus til høsten (UiB) da det er noe som virker veldig "nyttig" i jobbsammenhengen min. =) Men jeg har full jobb ved siden av. Er fullt klar over at det blir beinhardt. Men er det mulig med tanke på obligatorisk oppmøte og slikt? Hvor mye obligatorisk oppmøte er det 1. året?? Jobber som oftest 9-16 med enkelt 2 ukers turer offshore med påfølgende 3-4 uker fri, eller kanskje studie tid =). Er dette mulig?? =) Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Axby2kEH Skrevet 25. mars 2008 Del Skrevet 25. mars 2008 (endret) UiB har en del ting med obligatorisk oppmøte, og det har vært saker om at det har vært problematisk å få til ting praktisk. UiO har vel mindre elementer av obligatorisk undervisning. Ellers kan du spørre i jussforumet https://www.diskusjon.no/index.php?showforum=338 Endret 25. mars 2008 av Slettet-Axby2kEH Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 26. mars 2008 Del Skrevet 26. mars 2008 Juss er vel et studie som vanskelig lar seg kombinere med en jobb, i hvert fall ikke en fulltidsjobb. Lenke til kommentar
swanky Skrevet 26. mars 2008 Del Skrevet 26. mars 2008 Det er 75% obligatorisk oppmøte på de fleste førsteårsemenene på studiet i rettsvitenskap. Lenke til kommentar
frevild Skrevet 26. mars 2008 Del Skrevet 26. mars 2008 Hei, Fant ikke svar på det jeg lurer på noen andre steder, så prøver å spørre her. =) Vurderer sterkt å begynne på jus til høsten (UiB) da det er noe som virker veldig "nyttig" i jobbsammenhengen min. =) Men jeg har full jobb ved siden av. Er fullt klar over at det blir beinhardt. Men er det mulig med tanke på obligatorisk oppmøte og slikt? Hvor mye obligatorisk oppmøte er det 1. året?? Jobber som oftest 9-16 med enkelt 2 ukers turer offshore med påfølgende 3-4 uker fri, eller kanskje studie tid =). Er dette mulig?? =) Nei, det tror jeg ikke er mulig. Med den arbeidsmengden og -tiden du beskriver, kan jeg ikke se at du vil kunne ha tilstrekkelig oppmøte på jussen. Hvis planen din ikke er å bli jurist, kan det dog tenkes at du kan ta enkeltemner uten noe obligatorisk oppmøte (annet enn eksamen, da). Lenke til kommentar
Fin Skjorte Skrevet 27. mars 2008 Del Skrevet 27. mars 2008 Jobber som oftest 9-16 med enkelt 2 ukers turer offshore med påfølgende 3-4 uker fri, eller kanskje studie tid =). Er dette mulig?? =) I utgangspunktet er det ikke det. Jussen i bergen har en meget høy andel av obliatoriske seminarer, hvor man har kun en begrenset mulighet til å ikke møte opp. Da dette systemet ble innført i 2002-2003 var reglene at selv om man måtte i begravelse til hele sin nærmeste familie så var ikke det grunnlag nok. Tror forsåvidt at det har blitt litt mildere nå. Mye av grunnen til at disse reglene er der, er fordi universitetet får betalt for antall studiepoeng de produserer, og at muligheten for å få en stå karaktere øker betraktelig med deltagelse på seminargruppene. Selvsagt er det mulig å kombinere fulltidsutdannelse og full jobb. Men det krever at du ikke har noe liv, eller er langt over snittet skarp og talentfull. Lenke til kommentar
Smegmaplikt Skrevet 27. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 27. mars 2008 Takker for informative svar! Tok en telefon og de fortalte meg mer eller mindre det samme som dere sier, ergo alfor mye obligatorisk oppmøte for meg.. Arbeidsmengeden hadde blitt et problem jeg anser som overkommelig (og jeg har planer om å ha et fantastisk liv Montgomery ) Har et par tre andre alternativer jeg vurderer. Det mest aktuelle for øyeblikket er økonomi på NHH. Hvordan er det med obligatorisk oppmøte der? Spesielt første året? Burde vel muligens startet en nytt emne på det, men prøver her først! Lenke til kommentar
Fin Skjorte Skrevet 28. mars 2008 Del Skrevet 28. mars 2008 På NHH har de fleste fagen seminarer, som på jussen, men de er som regel ikke obliatoriske. Det som derimot kan være obliatorisk er innleveringer (små) som er knyttet til gruppene, som 'nesten' forutsetter at man var på gruppen. For mer info omkring hvert fag se her. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå