Gå til innhold

Hjelp til hjemme webserver

Anbefalte innlegg

Hei hei..

Har prøvd å sette opp en Web Server hjemme.. Men får ikke kontakt med den utenifra? Så jeg lurer litt på om noen har noen tips om hva jeg kan gjøre?!

Server:

- Telenor ADSL

- Windows XP

- Apache2.2

- Firewall av

- IP: 192.168.0.253

Oppsettet:

174487.jpeg

IPCONFIG på serveren:

174488.jpeg

Forwarding i MODEMET:

174489.jpeg

Her forwarder jeg alle innkommende fra port 80 til Routeren!

Status for Routeren(D-Link DIR-655):

174490.jpeg

Viritual Server på routeren(D-Link DIR-655):

174491.jpeg

Her "forwarder" jeg port 80 til intern ip: 192.168.0.253, som er reservert til webserveren!

Port Forwarding på routeren(D-Link DIR-655):

174492.jpeg

Her forwarder jeg port 80 til intern ip: 192.168.0.253, som er reservert til webserveren!

Håper noen skjønte noe av dette og kan hjelpe meg.. Er ikke sikker på om alt er gjort riktig.. Men har ett par andre dataer som finner webserveren, når jeg er lokalt på nettet mitt.. Så er i alle fall ikke noen sperrer på serveren (vil jeg tro!!)..

Takker for svar :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvor skal jeg gi den?

Men nå endret jeg routeren til AcsessPunkt, så nå er det modemet som gir ut IP.. Og da satt jeg opp forwarding på modemet rett til serveren.. Men ennå så virker det ikke..

http://88.89.119.184/

Er i alle fall IP'en

Den ipen virker for meg pga. jeg er utenfor nettverket ditt. Det er den du skal gi til andre, utenfor routeren.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

jeg fikk svar fra telenor for å komme på nett med windows home server . sett speedtouch 780 WLT i bridge modus. sett opp dlink 655 med bruker navn og passord fra telenor. (pppoe). da kan du åpne porter i dlink 655 og du er på nett. håper du få det til.

Endret av mariusko
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...