Leeroymonster Skrevet 25. mars 2008 Del Skrevet 25. mars 2008 (endret) Noen bekjente av meg har trådløst nettverk hjemme ved hjelp av en trådløs router. Dette er et usikret nettverk og de har spurt meg om jeg kan gjøre dette passordbeskyttet. Siden jeg aldri har hatt noe trådløst nettverk hjemme så aner jeg ikke hvordan dette gjøres. Litt hjelp? Vet ikke noe om spesifikasjonene på noe HW de måtte ha. Takker for all hjelp, for jeg er helt blank på dette området. Endret 4. mai 2008 av Leeroymonster Lenke til kommentar
Frigg33 Skrevet 25. mars 2008 Del Skrevet 25. mars 2008 Tror du bør spørre den bekjente om noe info om hva slags HW de har. Hos oss skifter man det hvertfall ved å ha et admin passord som vi bruker når vi logger inn på en adresse noe lignende 198.163.0.1 (noe i den duren).. Også får vi opp en meny der vi kan gjøre mye rart. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 25. mars 2008 Del Skrevet 25. mars 2008 Du logger inn på routeren deres ved å taste inn ipadressen til den i nettleser. Ofte er dette 192.168.1.1 eller 192.168.0.1. Deretter legger du inn bruker/passord for å få tilgang til meny. Velg Wireless (eller WLAN) og sett SSID (navn på nettverket) og velg helst WPA-kryptering som er sikrest og sett en passphrase (=krypteringsord). Lenke til kommentar
Leeroymonster Skrevet 25. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 25. mars 2008 Ok. Prøver det her om en eller to dager, så skriver jeg i neste post hvordan det gikk. Men er det det samme hvilken pc jeg bruker? Kan jeg ta med min egen? Det er flere PC-er i huset, men "bruks-PC-en" er en Mac og det har jeg null peiling på. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 26. mars 2008 Del Skrevet 26. mars 2008 Så lenge du greier å starte nettleseren så skal det gå bra Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå