Gå til innhold

WD Elements 500 gb funker ikke.

Anbefalte innlegg

Begynner med at det er denne typen: WDelements35.jpg

Kjøpte den for 2-3 måneder siden. har brukt den mye til å lagre filmer, og sist gang jeg sjekka så var det brukt ca. 200gb av hardisken. det for på onsdag 19.03.. etter at jeg bruker den så setter jeg den inni i pakka igjen. nå da jeg skulle bruke den, så ble ikke hardisken funnet, med andre ord Stasjonen. Koblet den til strøm og det lyser grønnt, og da jeg kobler den til PC-en så kommer den lyden som er vanlig i windows xp når en maskinvare blir funnet. problemet er bare at den ikke leses og jeg ser ikke hardisken inne på min datamaskin. den er alltid som stasjon (I:). når jeg sjekker det ikonet com er i system trey "trygg fjerning av maskinvare" så er den på lista under "USB-masselagringsenhet" :

post-110374-1206478216_thumb.jpg

Hardisken lage "leselyd" når jeg kobler den til strømm. Håper noen kan hjelpe meg for jeg har en god samling inne på hardisken.. tror at grunnen kan være etter at jeg brukte hardisken, så bare koblet jeg den ifra PC-en når den var ferdig og jeg brukte ikke "trygg fjerning av maskinvare" før jeg koblet hardisken ifra PC-en.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 4 uker senere...

Inne på diskbehandling, høyreklikker du på den disken du skal legge til (ikke der det står disk, men ute på det "blå" der det står hvor mye plass det er)

Så velger du endre stasjonsbokstav og baner....

Så velger du legg til

Så kan du velge f.eks I

trykk OK

og så skal det virke

disk1c.jpg

Lenke til kommentar
Inne på diskbehandling, høyreklikker du på den disken du skal legge til (ikke der det står disk, men ute på det "blå" der det står hvor mye plass det er)

Så velger du endre stasjonsbokstav og baner....

Så velger du legg til

Så kan du velge f.eks I

trykk OK

og så skal det virke

disk1c.jpg

får ikke til å gå på den menyen..:\ er det windows 2000 eller windows millenium du bruker eller? ser ut som en av de 2 versjonene av windows. jeg bruker windows xp.

Lenke til kommentar
får ikke til å gå på den menyen..:\ er det windows 2000 eller windows millenium du bruker eller? ser ut som en av de 2 versjonene av windows. jeg bruker windows xp.

Bra du fant ut av det. Det bildet er hentet ut av en av mine Windows XP virtuelle maskiner...så den kjører Windows XP Pro..

Lenke til kommentar

ops..det jeg mente med "fant ut av det" var å komme inn på menyen (diskbehandling). men det gikk dessverre ikke å "legge til" ny bokstav. får bare "systemet finner ikke angitt bane". nå som jeg sitter på en pc med w vista så er den hardisken der, men står "uleselig" :\

post-110374-1209139074_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Ett alternativ er å teste ut programmer som getdataback eller R-studio, for å se om de finner filene dine. Om de gjør det, kan du kjøpe fullversjonen og redde ut filene dine.

Det er verdt forsøket, og koster langt mindre enn å sende den inn til f.eks IBAS.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...