Gå til innhold

Støy på MSI K7N2-L Nforce2?

fudun

Anbefalte innlegg

Takker for alle svar, jeg bomma visst litt angående om det var vifte på northbridgen.

Det som forbauser meg, er at folk foreslår å kjøpe masse ekstra stæsj, når de egentlig ikke vet om man trenger det. Uansett idiotisk å kjøpe noe nytt hvis man må modde det med en gang, da kan man like gjerne kjøpe et annet produkt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du skal ha en stillegående (med understreking) Ville jeg enten fjernet vifta, eller valgt et annet hovedkort. Veldig unødvendig med ekstra støykilder.

Støy er dessuten objektivt, hadde hørt (lest på flere nettsider og forum) at p4 boxed vifta var ganske stille, jeg syns den bråkte.

Vanskelig å svare på spørsmålet ditt: men du kan kanskje søke på google (finn bilde), se om den har vifte, og spørre om det går bra å fjerne vifta uten noen problemer.

Lykke til!

Lenke til kommentar

skal du ha stillegående maskin vil eg anbefale nitrogenkjøling eller tilsvarende. driver å bygger med ei maskin med nitrogenkjøling(flytende nitrogen). vasskjøling vil også gjøre susen, men vil bli litt bråk med vifter i psu, og på radiator. men det går som regel greit viss du setter inn støydempende matter. www.microplex.no har noen fine saker ser du:)

men angående spørsmålet ditt vil eg eventuelt ta av vifta og erstatte den med ei kjøleribbe. har gjort det på diverse andre HKer

Lenke til kommentar
skal du ha stillegående maskin vil eg anbefale nitrogenkjøling eller tilsvarende. driver å bygger med ei maskin med nitrogenkjøling(flytende nitrogen).

Nitrogenkjøling høres interessant ut. Har du noe mer info å dele med oss? Linker? Tips?

Lenke til kommentar

hehe;) jo men skal ikke ha ei flaske da, da trykket er for stort. men skal ha kjølesystem som kjøler ned nitrogenen. skal få god hjelp av ein kammerat som jobber på hydro ;) men cpu temp blir da ca -100grader eller noe slikt;) hehe. BTW. nitrogen i gassflaske er ikkje flytende, det er berre pressa sammen til veske (våtgass) så vidt eg veit ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...