Melvin Snerken Skrevet 25. mars 2008 Del Skrevet 25. mars 2008 Hei Jeg driver familebedriftens hjemmeside og skal legge ut en veibeskrivelse og kart over området. Men kan jeg bare ta kartet fra gule sider? Men tanke på alle lover og retter.. Lenke til kommentar
Puff Skrevet 25. mars 2008 Del Skrevet 25. mars 2008 Uten at jeg skal si det for sikkert mener jeg å ha lest at så lenge du skriver hvor du har hentet bildet fra, er det lov. Send eventuellt mail til gulesider og spør. Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 26. mars 2008 Del Skrevet 26. mars 2008 Hei Jeg driver familebedriftens hjemmeside og skal legge ut en veibeskrivelse og kart over området. Men kan jeg bare ta kartet fra gule sider? Men tanke på alle lover og retter.. Det er mulig å embede Google Maps, kan være en fordel å legge til bedriften i Google Maps også. Hva Gulesider sitt kart gjelder så regner jeg med at normal opphavsrett gjelder, altså kan du ikke kopiere kartet sånn helt uten videre. Det er mulig siteringsretten kan gjelde, men jeg tviler. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå