Gå til innhold

Askeladden 435 Lite


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Tror det er et helt greit kjøp. Det er vel ca. 10 000 billigere enn de koster med 4-takt, så noe kupp er det vel ikke.. (?)

 

 

Prisene eg har fått fra 2 andre som forhandler askeladden er 102.000kr, og 105.000kr. Det er 2008 mod med 4-takter, mens den til 82.000kr er ein ny 2006mod med 2-takter. Båtene er like, men 2008mod har andre klistremerker...

Lenke til kommentar
En i klassen min kjøpte lik båt for 83.000 for noen år tilbake, med Mariner 30hk 4 takt..

Så om det er et "kupp", det er jeg litt usikker på ;)

Og når vi er inne på kjenner noen som har kjøpt denne båten ;)

 

Jeg kjenner og, den kosta 72000 med henger og Mercury 30hk totakt. Er med elstart/orginal kontrollboks osv=)

Tror jeg ville pruta litt mer, ja!

 

Denne båten er forøvrig ikke spesielt sprek siden den veier en 3-400kg.. En firetakt blir kansje litt slapp, ellers ville du hatt denne?

http://www.finn.no/finn/boat/object?finnko...mp;WT.svl=Bilde

Liten differanse mellom din med totakt tho..

Endret av Golito
Lenke til kommentar
En i klassen min kjøpte lik båt for 83.000 for noen år tilbake, med Mariner 30hk 4 takt..

Så om det er et "kupp", det er jeg litt usikker på ;)

Og når vi er inne på kjenner noen som har kjøpt denne båten ;)

 

Jeg kjenner og, den kosta 72000 med henger og Mercury 30hk totakt. Er med elstart/orginal kontrollboks osv=)

Tror jeg ville pruta litt mer, ja!

 

Denne båten er forøvrig ikke spesielt sprek siden den veier en 3-400kg.. En firetakt blir kansje litt slapp, ellers ville du hatt denne?

http://www.finn.no/finn/boat/object?finnko...mp;WT.svl=Bilde

Liten differanse mellom din med totakt tho..

 

72000kr for ny båt, motor og henger? Tviler litt på den, da 2008mod koster 105.000kr komplett, uten henger. Båten veger 280kg trur eg, så den er ikkje tyngre enn dei andre i samme klasse.

Den linken din virker ikkje foresten.

Lenke til kommentar

Grunnen til at de nye 2008 mod i dag med 4-t koster mye mer enn det samme båt med 2-t gjorde for noen år siden er at motorene de setter på nå for tiden er svært mye mer komplisert (og dyrere) enn 2-t.

http://www.finn.no/finn/boat/object?finnko...amp;WT.svl=Link Slik som denne der det står en 30hk 4-t EFI (Electronic fuel injection) Noe som gjør motoren vesentlig mye mer bensingjerrig, lettstartet og støysvakere enn 2-takteren.

Selv ville jeg likevel gått for 2-t på denne båten pga:

-lavere vekt

-en mye simplere motor, med 90% mindre ting som kan gå galt

-billigere

Lenke til kommentar
Denne kunne da vært noe?

http://www.finn.no/finn/boat/object?finnko...amp;WT.svl=Link

Kunne kanskje fått prutet den litt også ..

 

Skal å sjå på denne i måro. Har med båthenger, så eg rekner med at me går for den :)

 

Takk for tipset!

Bare hyggelig!

Håper den kan være noe da. Selv er jeg ofte litt skeptisk da det ikke er bilder i annonsen, men her var det jo en del utstyr osv..

Lenke til kommentar
Bare hyggelig!

Håper den kan være noe da. Selv er jeg ofte litt skeptisk da det ikke er bilder i annonsen, men her var det jo en del utstyr osv..

 

Båten falt absolutt i smak, så den står no i innkjørselen min :) Grunnen til at eg ikkje hadde sitt den før du linka til den er for at eg aldri ser på annonser uten bilder. Grunnen til at han ikkje hadde det var ganske enkel, da kona hans hadde sotte inn annonsen mens han var på reisejobb, og han skulle legge inn bilder i helgen. Båten blei solgt iløpet av 3 dager, og han hadde 3 som var å såg på den før meg, og to som skulle komme etter meg. Båt som er finere holdt skal ein leite lenge etter. Det var ikkje ei ripe i den! Som noken skriver her så bråker 2-takteren ein del, men det skal eg kunne leve med :)

Lenke til kommentar

2-takslys trenger jo ikke være så høy heller da, kommer jo helt ann på produsent og årsmodell :p

 

Har to 20hk av eldre årgang, begge er 1985 mod, den ene er Suzuki, den andre er Evinrude. Evinruden støyer greit, ikke kjempe ille, men litt irriterende. Suzukien kan ta livet at en stakkars undulat med lydnivået sitt:P

 

Men på nyere 2-taktsmotorer av kvalitetsmerke, så er det ikke kjempe støy, de lager seff lyd, men lyd fra en motor er som csViRuS sier bare musikk :love:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...