Hootie Skrevet 25. mars 2008 Del Skrevet 25. mars 2008 Er dette ein bra båt? Har fått eit tilbud om ein ny 2006mod med mercury 2takt 30HK fra forhandler til 82.000kr. Er dette eit bra kjøp, eller har dåke andre tips? Lenke til kommentar
Pellex Skrevet 26. mars 2008 Del Skrevet 26. mars 2008 Tror det er et helt greit kjøp. Det er vel ca. 10 000 billigere enn de koster med 4-takt, så noe kupp er det vel ikke.. (?) Lenke til kommentar
Hootie Skrevet 26. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 26. mars 2008 Tror det er et helt greit kjøp. Det er vel ca. 10 000 billigere enn de koster med 4-takt, så noe kupp er det vel ikke.. (?) Prisene eg har fått fra 2 andre som forhandler askeladden er 102.000kr, og 105.000kr. Det er 2008 mod med 4-takter, mens den til 82.000kr er ein ny 2006mod med 2-takter. Båtene er like, men 2008mod har andre klistremerker... Lenke til kommentar
vbjornevik Skrevet 26. mars 2008 Del Skrevet 26. mars 2008 En i klassen min kjøpte lik båt for 83.000 for noen år tilbake, med Mariner 30hk 4 takt.. Så om det er et "kupp", det er jeg litt usikker på Lenke til kommentar
Golito Skrevet 27. mars 2008 Del Skrevet 27. mars 2008 (endret) En i klassen min kjøpte lik båt for 83.000 for noen år tilbake, med Mariner 30hk 4 takt..Så om det er et "kupp", det er jeg litt usikker på Og når vi er inne på kjenner noen som har kjøpt denne båten Jeg kjenner og, den kosta 72000 med henger og Mercury 30hk totakt. Er med elstart/orginal kontrollboks osv=) Tror jeg ville pruta litt mer, ja! Denne båten er forøvrig ikke spesielt sprek siden den veier en 3-400kg.. En firetakt blir kansje litt slapp, ellers ville du hatt denne? http://www.finn.no/finn/boat/object?finnko...mp;WT.svl=Bilde Liten differanse mellom din med totakt tho.. Endret 27. mars 2008 av Golito Lenke til kommentar
vbjornevik Skrevet 27. mars 2008 Del Skrevet 27. mars 2008 Denne kunne da vært noe? http://www.finn.no/finn/boat/object?finnko...amp;WT.svl=Link Kunne kanskje fått prutet den litt også .. Lenke til kommentar
Hootie Skrevet 27. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 27. mars 2008 En i klassen min kjøpte lik båt for 83.000 for noen år tilbake, med Mariner 30hk 4 takt..Så om det er et "kupp", det er jeg litt usikker på Og når vi er inne på kjenner noen som har kjøpt denne båten Jeg kjenner og, den kosta 72000 med henger og Mercury 30hk totakt. Er med elstart/orginal kontrollboks osv=) Tror jeg ville pruta litt mer, ja! Denne båten er forøvrig ikke spesielt sprek siden den veier en 3-400kg.. En firetakt blir kansje litt slapp, ellers ville du hatt denne? http://www.finn.no/finn/boat/object?finnko...mp;WT.svl=Bilde Liten differanse mellom din med totakt tho.. 72000kr for ny båt, motor og henger? Tviler litt på den, da 2008mod koster 105.000kr komplett, uten henger. Båten veger 280kg trur eg, så den er ikkje tyngre enn dei andre i samme klasse. Den linken din virker ikkje foresten. Lenke til kommentar
Golito Skrevet 28. mars 2008 Del Skrevet 28. mars 2008 annonsen virker ikke lenger fordi den er slettet, mest sansynlig er solgt Tvil så mye du vil, er fakta Pruta heftig mye tho.. Var muligens 1år gammel overligger, men ubrukt! Lenke til kommentar
vbjornevik Skrevet 28. mars 2008 Del Skrevet 28. mars 2008 Forresten, det er en veldig god båt! Og ikke minst praktisk. Vi hadde den gamle modellen for noen år tilbake, helt til pappa fikk 3-fotssyken Lenke til kommentar
Hootie Skrevet 29. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 29. mars 2008 Denne kunne da vært noe?http://www.finn.no/finn/boat/object?finnko...amp;WT.svl=Link Kunne kanskje fått prutet den litt også .. Skal å sjå på denne i måro. Har med båthenger, så eg rekner med at me går for den Takk for tipset! Lenke til kommentar
csViRuS Skrevet 30. mars 2008 Del Skrevet 30. mars 2008 Grunnen til at de nye 2008 mod i dag med 4-t koster mye mer enn det samme båt med 2-t gjorde for noen år siden er at motorene de setter på nå for tiden er svært mye mer komplisert (og dyrere) enn 2-t. http://www.finn.no/finn/boat/object?finnko...amp;WT.svl=Link Slik som denne der det står en 30hk 4-t EFI (Electronic fuel injection) Noe som gjør motoren vesentlig mye mer bensingjerrig, lettstartet og støysvakere enn 2-takteren. Selv ville jeg likevel gått for 2-t på denne båten pga: -lavere vekt -en mye simplere motor, med 90% mindre ting som kan gå galt -billigere Lenke til kommentar
vbjornevik Skrevet 30. mars 2008 Del Skrevet 30. mars 2008 Denne kunne da vært noe?http://www.finn.no/finn/boat/object?finnko...amp;WT.svl=Link Kunne kanskje fått prutet den litt også .. Skal å sjå på denne i måro. Har med båthenger, så eg rekner med at me går for den Takk for tipset! Bare hyggelig! Håper den kan være noe da. Selv er jeg ofte litt skeptisk da det ikke er bilder i annonsen, men her var det jo en del utstyr osv.. Lenke til kommentar
Hootie Skrevet 30. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 30. mars 2008 Bare hyggelig!Håper den kan være noe da. Selv er jeg ofte litt skeptisk da det ikke er bilder i annonsen, men her var det jo en del utstyr osv.. Båten falt absolutt i smak, så den står no i innkjørselen min Grunnen til at eg ikkje hadde sitt den før du linka til den er for at eg aldri ser på annonser uten bilder. Grunnen til at han ikkje hadde det var ganske enkel, da kona hans hadde sotte inn annonsen mens han var på reisejobb, og han skulle legge inn bilder i helgen. Båten blei solgt iløpet av 3 dager, og han hadde 3 som var å såg på den før meg, og to som skulle komme etter meg. Båt som er finere holdt skal ein leite lenge etter. Det var ikkje ei ripe i den! Som noken skriver her så bråker 2-takteren ein del, men det skal eg kunne leve med Lenke til kommentar
csViRuS Skrevet 30. mars 2008 Del Skrevet 30. mars 2008 Gratulerer med ny båt da 2-taktslyd er jo bare musikk da Lenke til kommentar
Snuggis Skrevet 30. mars 2008 Del Skrevet 30. mars 2008 2-takslys trenger jo ikke være så høy heller da, kommer jo helt ann på produsent og årsmodell Har to 20hk av eldre årgang, begge er 1985 mod, den ene er Suzuki, den andre er Evinrude. Evinruden støyer greit, ikke kjempe ille, men litt irriterende. Suzukien kan ta livet at en stakkars undulat med lydnivået sitt:P Men på nyere 2-taktsmotorer av kvalitetsmerke, så er det ikke kjempe støy, de lager seff lyd, men lyd fra en motor er som csViRuS sier bare musikk Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå