-Panzer Skrevet 25. mars 2008 Del Skrevet 25. mars 2008 (endret) Morn. Skal kjøpe meg saitek Pro Yoke Flight System og Pro Flight Rudder Pedals fra USA. Kan linke til dem fra saiteks hjemmeside her: Saitek Pro Yoke Flight System http://www.saitekusa.com/usa/prod/yoke.htm Pro Flight Rudder Pedals http://www.saitekusa.com/usa/prod/rudder.htm Det som er mitt spørsmål er; hvor mye vil det totalt koste å få den fraktet ned til Norge fra USA, med tanke på toll og andre avgifter? si prisen til sammen uten frakt blir 234 dollar. mvh Kim Endret 26. mars 2008 av -Panzer Lenke til kommentar
k-orm Skrevet 25. mars 2008 Del Skrevet 25. mars 2008 Det er ikke toll på elektronikk. Prisen du må betale er 25% moms av den samlede summen av varene ($234), og frakten. I tilleg kommer fortollingsavgift som varierer etter hvem som sender pakken. (Ser ut som Saitek bruker UPS) Lenke til kommentar
-Panzer Skrevet 25. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 25. mars 2008 Det er ikke toll på elektronikk. Prisen du må betale er 25% moms av den samlede summen av varene ($234), og frakten. I tilleg kommer fortollingsavgift som varierer etter hvem som sender pakken. (Ser ut som Saitek bruker UPS) Ok, takk for svaret. Hvor mye er fortollingsavgiften til UPS på? Lenke til kommentar
stianh92 Skrevet 21. april 2008 Del Skrevet 21. april 2008 For å ikke skape så mye rot tar jeg å skriver her på denne tråden, hvor mye vil det da koste å kjøpe en ipod toutch fra apple.com koster 299$ hva koster denne i frakt? Lenke til kommentar
k-orm Skrevet 21. april 2008 Del Skrevet 21. april 2008 For å finne ut fraktkostnadene er må du lese hva som sår på www.apple.com Lenke til kommentar
stianh92 Skrevet 21. april 2008 Del Skrevet 21. april 2008 For å finne ut fraktkostnadene er må du lese hva som sår på www.apple.com Der står det free shipping, men jeg regner med at det bare er innen for USA, og hva vil dette eventuelt koste i toll? Lenke til kommentar
nls Skrevet 22. april 2008 Del Skrevet 22. april 2008 25% MVA http://www.toll.no/templates_TAD/Tolltarif...;epslanguage=NO for regne om dollaren moms av frakt og forsikringer/gebyrer kommer i tillegg, ville regnet med et sted mellom 150-200kr i gebyrer , dette er en tjeneste som du også betaler moms av Lenke til kommentar
Anonym5656 Skrevet 9. mai 2008 Del Skrevet 9. mai 2008 Gidder ikke lage ny tråd for dette. Men hvor mye vil det ca. bli i toll og frakt hvis jeg kjøper noe fra Ebay(ikke ebay store) for $84.95? Det er et selskap fra USA(varen sendes også herfra) som selger. Ikke privatperson. Lenke til kommentar
k-orm Skrevet 9. mai 2008 Del Skrevet 9. mai 2008 Hvis varen koster $84.95 og ikke er tollpliktig, må du betale norsk moms av varen og frakten, og et fortollingsgebyr (100,- til 150,- kr). Sjekk "MVA og toll for dummies..." tråden. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå