finfyr Skrevet 5. april 2008 Del Skrevet 5. april 2008 (endret) Prøver meg igjen jeg:) Siden det tross alt er lørdagskveld og greier. Noen som har prøvd objektivet til innendørs eller utendørs gruppebilder? Endret 5. april 2008 av and_mit Lenke til kommentar
Kurt Grusom Skrevet 5. april 2008 Forfatter Del Skrevet 5. april 2008 Jessda, funker fjell det altså Lenke til kommentar
Crazysteps Skrevet 5. april 2008 Del Skrevet 5. april 2008 Prøver meg igjen jeg:) Siden det tross alt er lørdagskveld og greier. Noen som har prøvd objektivet til innendørs eller utendørs gruppebilder? Tamron 17-50 eller Canon 17-55? Lenke til kommentar
Kurt Grusom Skrevet 6. april 2008 Forfatter Del Skrevet 6. april 2008 Tamronen, så vidt jeg kunne forstå.. Lenke til kommentar
Crazysteps Skrevet 6. april 2008 Del Skrevet 6. april 2008 Tamronen, så vidt jeg kunne forstå.. Har brukt Sigma 18-50 til en haug av gruppebilder både innendørs og utendørs. På gruppebilder er det viktig å ikke ha fullåpen blender da det fort blir blurry i ytterkantene (stor forskjell i avstand fra kameraet). Ellers må du la gruppen stå i en halvsirkel rundt kameraet. Dermed har ikke f2.8 så mye for seg i den sammenhengen. Jeg har gjerne brukt en eller flere kraftige blitser for å hjelpe på lyset og satt blender på 7-8 Lenke til kommentar
finfyr Skrevet 21. april 2008 Del Skrevet 21. april 2008 Tamronen, så vidt jeg kunne forstå.. Har brukt Sigma 18-50 til en haug av gruppebilder både innendørs og utendørs. På gruppebilder er det viktig å ikke ha fullåpen blender da det fort blir blurry i ytterkantene (stor forskjell i avstand fra kameraet). Ellers må du la gruppen stå i en halvsirkel rundt kameraet. Dermed har ikke f2.8 så mye for seg i den sammenhengen. Så du mener at kitobjektivet til 400D gjør like gode bilder som nevnte Tamron? Trenger et godt objektiv til gruppebilder utendørs og innendørs. Lenke til kommentar
Kurt Grusom Skrevet 21. april 2008 Forfatter Del Skrevet 21. april 2008 Absolutt ikke. Tamronen er mye bedre på alle måter jeg kan komme på, med unntak av pris, vekt og plastikkfølelse. Lenke til kommentar
finfyr Skrevet 21. april 2008 Del Skrevet 21. april 2008 Men da blir det vel til at jeg bestiller et slikt objektiv. På tide å kvitte seg med kit'n uansett.... Siste sjanse til å komme med innvendinger:) Lenke til kommentar
Kurt Grusom Skrevet 22. april 2008 Forfatter Del Skrevet 22. april 2008 No need for innvendinger. Tut og kjør Lenke til kommentar
finfyr Skrevet 30. april 2008 Del Skrevet 30. april 2008 Objektivet er i hus, etter meget kjapp levering av JP. Så langt kan jeg bare si: Jeg er fornøyd! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå