Speik Skrevet 28. mars 2008 Del Skrevet 28. mars 2008 En av mine absolutte favoritter, Shine, er den sanne historien om pianisten David Helfgott. Det er en del krangling om filmen er 100% sann, noe den nokså sikkert ikke er, men uansett en helt fantastisk film. Jeg kan se denne filmen om og om igjen, og blir like rørt hver gang. "See David, in this world, only the strong survive. The weak get crushed like insects." Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 28. mars 2008 Del Skrevet 28. mars 2008 du har jo også div krigs filmer basert på sanne historier, med historiske persjoner osv som the longest day Bridge too far We were soliders black hawk down samt band of brothers Lenke til kommentar
Lil-H Skrevet 30. mars 2008 Del Skrevet 30. mars 2008 Ondskan Plot: Erik is expelled from school for fighting. He ends up at a private boarding school where the senior students control the young ones. Erik finds a friend in Pierre, his room mate. The story revolves around Erik who just wishes to be left alone and graduate. He doesn't listen to what the seniors have to say and they don't like it. Kan legge til at den er svensk. Lenke til kommentar
Gjest member-101642 Skrevet 31. mars 2008 Del Skrevet 31. mars 2008 Catch me if You Can Lenke til kommentar
husgutt Skrevet 1. april 2008 Del Skrevet 1. april 2008 Pianisten er vel sann historie? Jævlig bra og trist film. Lenke til kommentar
Dimitrij Skrevet 1. april 2008 Del Skrevet 1. april 2008 motorsag masakeren er jo basert på en sann historie...det er det jeg mener som gjør de bra At en av karakterene er litt inspirert av en virkelig seriemorder vil jeg ikke akkurat kalle et godt eksempel på en film "basert på en sann historie". Det at Motorsagmassakren er basert på en sann historie er egentlig litt feilaktig ja. Leatherface er vel litt inspirert av seriemorderen Ed Gein som hverken brukte motorsag eller hadde en familie som hjelp. Lenke til kommentar
Bob_3 The Builder Skrevet 1. april 2008 Del Skrevet 1. april 2008 The Hurricane er vel ikke nevnt. Greit, det strides fortsatt om fremstillingen i filmen, men den er basert på en sann historie(selv om den frasen har null betydning for meg personlig. Hva som helst er/kan være basert på en sann historie). Lenke til kommentar
Hopperesque Skrevet 1. april 2008 Del Skrevet 1. april 2008 (endret) Filmer som jeg har sett - og er basert på en sann historie: Henry: Portrait of a Serial Killer (1986) Capote (2005) Monster (2003) Alpha Dog (2007) The Insider (1999) Auto Focus (2002) Prozac Nation (2003) The Straight Story (1999) Der Untergang (2005) Walk the Line (2005) Syriana (2005) Endret 1. april 2008 av Computerwelt Lenke til kommentar
Atald Skrevet 1. april 2008 Del Skrevet 1. april 2008 The Insider så vi på skolen i dag, overraskende bra i forhold til det aller meste annet vi har sett på skolen. Auditoriet med lerret og absolutt ikke vonde stoler, i stedet for skurrete vhs og pinnestoler bedret opplevelsen et par hakk det også. Lenke til kommentar
Erasus Skrevet 1. april 2008 Del Skrevet 1. april 2008 Natural Born Killers er vel delvis basert på sann historie? Lenke til kommentar
BadSmile Skrevet 1. april 2008 Del Skrevet 1. april 2008 "My left foot", så den igår, veldig bra film. Daniel Day-Lewis gjør en helt sinnsykt god rolle! Lenke til kommentar
Erasus Skrevet 1. april 2008 Del Skrevet 1. april 2008 "My left foot", så den igår, veldig bra film. Daniel Day-Lewis gjør en helt sinnsykt god rolle! Han er jo generelt er veldig dyktig skuespiller, kudos. Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 5. april 2008 Del Skrevet 5. april 2008 Elsker filmer som er basert på sann historie! Schindler's List er kanskje min yndlingsfilm og som er basert på historien om Oskar Schindler. Vil også anbefale Mississippi Burning, en film om Ku Klux Klan og rasismen i Amerika på 60-tallet. Lenke til kommentar
B-QL Skrevet 5. april 2008 Del Skrevet 5. april 2008 Das Boot, og da helst i the uncut version på 293min. Lenke til kommentar
AsconaB Skrevet 6. april 2008 Del Skrevet 6. april 2008 North Country Erin Brockovich Apollo 13 Er de jeg kom på nå i samlingen min. Finnes det noen liste noen plass over slike filmer ? Lenke til kommentar
husgutt Skrevet 15. april 2008 Del Skrevet 15. april 2008 En høyst uvanlig mann med Anthony Hopkins (sinnsykt bra film) In the valley of elah (også sinnsykt bra) Lenke til kommentar
El-Morty Skrevet 15. april 2008 Del Skrevet 15. april 2008 Ali med Will Smith. Handler om livet til Muhammad Ali. Regissert av Michael Mann. Platoon er basert på Oliver Stones dager i Vietnam. Noe sikkert ikke alle visste, men Heat er faktisk inspirert av en sann historie. Lenke til kommentar
Tomeito Skrevet 15. april 2008 Del Skrevet 15. april 2008 (endret) Kan trygt anbefale Glory (1989). Har skrevet om den på tråden for anmeldelser, men kan kort oppsummere: Historien om det første "svarte" regimentet i USA, nemlig det 54. regimentet i Massachusettes (..?), hovedsakelig sett fra den unge, hvite offiseren synspunkt. Basert på nevnte offisers brev til familien sin Endret 15. april 2008 av SobrietyMisfit Lenke til kommentar
AsconaB Skrevet 15. april 2008 Del Skrevet 15. april 2008 Breach/Avsløringen (2007) http://www.imdb.com/title/tt0401997/ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå