Gå til innhold

Film med sann historie

-Gudfaren-

Anbefalte innlegg

Kan vel også adde til American Gangster (skal visstnok være basert på en sann historie).

A New York Post article by Susannah Callahan stated that Lucas "admitted to sources that 'only 20 percent of the film is true.

Merkelig at Lucas backer det opp i aviser da. Så et rimelig nytt intervju i Dagbladets lørdagsmagasin, og da sa han at det meste var sant, men at han ikke ville si hva som var sant og hva som var feil.

Endret av Xtra
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
bare fordi de er mordere og ganstere gjør dem ikke til løgnere, at de overdriver er jo helt sikkert og det er derfor filmene er MAX 50% sannhet da selv om filmene er 100% basert på dems historier og de sier den er 100% sann så må man regne med at de overdriver mye

Ingen har sagt at bare fordi de er mordere og gangstere (bare og bare), så er de automatisk løgnere. Men det henger ekstremt tett sammen. Hele livsstilen deres baserer seg på løgner, og hva i all verden får deg til å tro at fiksjonsfilmer basert på beretningene deres skal være så "sanne" (dette er en rimelig håpløs problemstilling i første omgang)? De er like sanne som Star Wars (og da tenker vi gjerne litt mer symptomatisk i samme slengen, hva?). De er derimot basert på faktiske hendelser fra vår verden, noe Star Wars-filmene ikke er. Det er en vesentlig forskjell.

Lenke til kommentar
Merkelig at Lucas backer det opp i aviser da. Så et rimelig nytt intervju i Dagbladets lørdagsmagasin, og da sa han at det meste var sant, men at han ikke ville si hva som var sant og hva som var feil.

Ja, du ville vel kjøpt bruktbil av ham også? :tease:

Endret av Isbilen
Lenke til kommentar

Eg vil kverulere litt meir på denne.

Det blir jo det same som å ta f.eks. 4 soldatar (reelle personar) som tenestegjorde under 2. verdskrig, bruke namna deira og kaste dei inn i ei vill forteljing om korleis dei døde. Ein kan jo ikkje seia at filmen er basert på ei sann historie av den grunn. Ein må heller seia at personane og evt. stadane ikkje er fiksjonelle, men reelle.

Lenke til kommentar
"The perfect storm" er basert på en sann historie. Personlig synes jeg det er en veldig bra film :)

Hvordan kan denne være basert på en sann historie?

Alle som var med døde og det var ikke noen som fant båten.

Det går da fint an at filmen er basert på en sann historie.

Lenke til kommentar

Jeg kom til å huske på en god en, som en del av oss kanskje har stiftet bekjentskap med i samfunnsundervisningen: The Wave.

Handler om en lærer som vil demonstrere hvordan et helt folk kan bli med på noe sånt som nazismen, og setter i gang en bevegelse som kommer litt ut av kontroll. Da vi hadde sett den på grunnskolen var jeg nesten litt satt ut av at de gadd å vise oss en god film for en gangs skyld. Skulle gjerne sett den igjen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...