Gå til innhold

Trenger hjelp til kjøp av ny bassforsterker.

norco89

Anbefalte innlegg

God Kveld!

Har lenge tengt på å bytte ut min nåverende Ashdown combo (Mag 300 m/4X10). Føler at den kneler for mye (at den egentlig ikke tåler det inngangsignalet den får).

Eg har en 5 strengers aktiv bass, og har tenkt å kjøpe en forsterker som takler bra trykk, men som skal ha en detaljert og fin lyd, og den skal være en god all-rounder. Til rock/funk/blues/jazz, mm.

Den skal kunne spille live, men og brukes hjemme i kjellerstuen.

Forslag til forsterkere (og topp eller combo) som ikke koster sjorta?

Mvh toen.

Endret av toen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vel, nå er ikke jeg en ekspert her, men Hartke er jo et godt merke:

Topp

Kabinett 1

Kabinett 2

Kabinett 3

Kabinett 4

Combo

Koste skjorta og koste skjorta, jeg vil nå heller ha spandert litt (hvis du har råd)

og fått tak i en god forsterker enn å mistrives med den du har, evt. den du hadde kjøpt billig dersom du skulle det. :)

PS!

Har du dame/kone/samboer som klager på pengebruken heter det at du bruker ikke penger på ny forsterker, du inversterer penger på en ny forsterker. ;)

Lenke til kommentar

Har ikke prøvd så mange bassamps enda, men SWR Working Pro har jeg værtfall inntrykk av at skal være et svært godt kjøp.

Får jo en 200W/15" combo hos vintagegitar til 6800 spenn som sikkert duger. Har du (mye)mer å spandere vil sikkert 400/700w topp+2/4x10"+1x15" blåse hue av de aller fleste :tease:

Endret av edge
Lenke til kommentar

takker for svar

Men det eg hadde tenkt meg var en lett forsterker som ga mye, viss dere skjønner....

Eksempel er jo marc (eller mark?), som veier ganske lite men fin og kraftig lyd...men prisen er jo ganske stiv :hrm:

Mvh toen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...