Dynejonas Skrevet 25. mars 2008 Del Skrevet 25. mars 2008 Hei. Jeg skal ha en gammel pc i bilen til å høre på musikk og se musikkvideoer med, men jeg trenger en strømforsyning som går på 12V. Trenger ikke være veldig kraftig. Hvor kan jeg få tak i en slik? Hilsen Jonas Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 25. mars 2008 Del Skrevet 25. mars 2008 (endret) Jeg har en slik, og har bare godt å si om den. Du finner den på www.carputer.no. Jeg opplevde rask levering, og det er jo alltid bra. EDIT: Den jeg kjøpte er på størrelse med en fyrstikkeske og takler alt fra 6 til 24 volt. Men den kan kun drive en spesiell type hovedkort, som kalles Mini-ITX. Strømkontakten er den samme, men Mini-ITX trekker mye mindre strøm. Carputer.no har flere ulike typer strømforsyninger, også sånne som ser "normale" ut. Disse har jeg ikke prøvd. Endret 25. mars 2008 av Gurin Lenke til kommentar
Dynejonas Skrevet 25. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 25. mars 2008 Jeg har atx hovedkort, synes det blir for dyrt å bytte. Jeg har ett ekstra batteri baki bilen, så jeg tror ikke jeg kommer til å trene regulator, men det vil bare tiden vise. Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 25. mars 2008 Del Skrevet 25. mars 2008 (endret) Dette er Carputer.no sitt utvalg av PSU. Hvis du må ha en av de kraftigste for å drive ditt hovedkort, kan det lønne seg å enten slakte en eldre laptop, eller kjøpe det minste av Mini-ITX-hovedkortene. Her er Komplett.no sitt utvalg av passende hovedkort. De billigste koster litt mindre enn de dyreste strømforsyningene. Noe å tenke på. En laptop har alt du trenger. En eeePC med ekstern harddisk, eller noe brukt skrap fra QXL. Eller kjøp en komplett Blaupunkt bilstereo med innebygget 6" LCD. PS. legg merke til at den PSUen jeg nevnte i post 1 kan drives av alle strømkilder mellom 6 og 24 volt. Slipper å kjøpe regulator da. Endret 25. mars 2008 av Gurin Lenke til kommentar
uranus Skrevet 26. mars 2008 Del Skrevet 26. mars 2008 Kjøp en transformater på Clas Ohlsen til 500 kroner da får du vanlig "stikkontakt" i bilen. Lenke til kommentar
paroa Skrevet 31. mars 2008 Del Skrevet 31. mars 2008 www.mini-box.com har et fint utvalg, jeg bruker selv denne i bilen: http://www.mini-box.com/M2-ATX-HV-140w-Int...amp;category=13 Lenke til kommentar
Dynejonas Skrevet 31. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 31. mars 2008 Kjøpte denne. Hvor følsomme er de på ingangsvolten? Hva om den ligger nermere 14V? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå