henrikfinne Skrevet 25. mars 2008 Del Skrevet 25. mars 2008 Hei, meg og min kamerat var utsatt for en litt kjedelig situasjon. Etter en tur på byen å en liten krangel, satt jeg meg inn i bilen hans for å prate. vi kjørte en runde, ba flere ganger han om å stoppe bilen, så jeg kunne gå ut. Spurte om dette i omtrent 10 minutter, mens vi kjørte langs veien (Mange avkjørsler og bussholde plasser) Tok da tak i rattet å ba han stoppe, han nektet. Det var mange mange muligheter til å stoppe bilen, for å slippe meg av. Tilslutt, etter et kvarters kjøring, i en 30-sone, fikk jeg nok og dro i håndbrekket, for å gå ut av bilen. En tid etter finner jeg ut at bilen har blitt satt på merkeverksted, og skadene kom på ca 6000,- Uten noe forvarsel krever personen jeg skal betale hele beløpet, tilbøy meg å betale halvparten, som han ikke godtok. Hva mener dere er reelt? Ba opptil flere ganger om å få bilen stoppet, hadde også drukket noen øl, vel og merke. Takker for svar! Lenke til kommentar
Billy Bob Skrevet 25. mars 2008 Del Skrevet 25. mars 2008 Du dro altså i håndbrekket når en annen person kjørte og dere krasjet? Tror ikke du kommer langt med den saken, uansett om du føler det var hans skyld. Lenke til kommentar
henrikfinne Skrevet 25. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 25. mars 2008 Du dro altså i håndbrekket når en annen person kjørte og dere krasjet? Tror ikke du kommer langt med den saken, uansett om du føler det var hans skyld. - Forklarte meg kanskje litt kort. kræsjet ikke altså. Bremseskiver som ble slitt bare. Lenke til kommentar
stich_it Skrevet 25. mars 2008 Del Skrevet 25. mars 2008 hva er det han mener du må betale for? slitte bremser? byttet han bremseskiver/klosser rett før du dro i brekket? tok han det ikke opp igjen etterpå? Lenke til kommentar
henrikfinne Skrevet 25. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 25. mars 2008 hva er det han mener du må betale for? slitte bremser? byttet han bremseskiver/klosser rett før du dro i brekket? tok han det ikke opp igjen etterpå? - Han mener jeg skal betale for bremseskiver bak, som ble slitt. Og Stramming mm. av brekket, som ble slakt. Regner med han tok det opp etter jeg gikk ut av bilen, hadde ikke stor fart, og han kjøre tross alt videre. Lenke til kommentar
V-by Skrevet 25. mars 2008 Del Skrevet 25. mars 2008 Ikke betal. Truer han med politianmeldelse, truer du tilbake med anmeldelse for frihetsberøvelse. Lenke til kommentar
stich_it Skrevet 25. mars 2008 Del Skrevet 25. mars 2008 Ikke betal. Truer han med politianmeldelse, truer du tilbake med anmeldelse for frihetsberøvelse. enig, han har ingenting å komme med. Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 25. mars 2008 Del Skrevet 25. mars 2008 Jeg har ikke peiling på det tekniske. Spør i en dertil egnet forumkategori om dine handlinger kan ha skadet bilen, eller om bremsene allerede var nedslitte. Ang. det juridiske, hadde han et kvarter på seg til å stoppe bilen. Hans feil at han ikke gjorde det. så du slipper å betale. Ikke gi slasken en krone. Lenke til kommentar
Manfred Skrevet 25. mars 2008 Del Skrevet 25. mars 2008 bremseskivene blir absolutt ikke så slitt av én kraftig nedbremsing. Håndbrekket blir heller ikke slakt etter en slik nedbremsing. Dette er nærmere svindel fra hans side enn noe annet. Ikke betal. Prøver han å anmelde saken ender dere evt. i konfliktrådet, der du får sjansen til å forklare din side av saken også. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå