Frankie_X Skrevet 25. mars 2008 Del Skrevet 25. mars 2008 Hei Har et litt kjedelig sak her. Kjøpte meg et nytt skjermkort til 2000kr. Etter ei uke, fikk jeg masse artifacts, bilde frøys og kortet tok kvelden. Jeg byttet det inn i et nytt av samme sort. Alt greit. Det nye kortet brukte jeg en liten stund, og nok en gang begynte jeg å få artifacts. Jeg slo av pc-en og kjøpte meg ny skjermkortvifte. Jeg så hvor det bar hen. Når den omsider var installert, koblet jeg inn kortet, men bildet uteble. Hva gjør jeg nå? Jeg har vært av med det originale kjøleopplegget og har lest at garantien da ryker. Som er forståelig. Jeg så hvordan dette kunne ende og valgte da og finne en bedre løsning(ny vifte). Noe som ikke gikk som planlagt siden kortet krasjet enten pga den nye viften eller pga artifacts. Nå skal jeg imidlertid si, at monteringen var noe knotete, og kortet tok kanskje skade av dette, men likevel var kortet ubrukelig uten nytt kjølesystem Hva kan jeg gjøre? Mvh Frankie. Lenke til kommentar
kjetilkl Skrevet 25. mars 2008 Del Skrevet 25. mars 2008 er jo bare å sette på den gamle vifta, med mindre du har borret nye hull eller noe annet rart ... Lenke til kommentar
Frankie_X Skrevet 25. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 25. mars 2008 er jo bare å sette på den gamle vifta, med mindre du har borret nye hull eller noe annet rart ... Er selvsagt fristende å gjøre dette. Men, hva om jeg blir "busta"? Dessuten, hadde ville jeg byttet kortet om jeg ikke hadde montert ny vifte. Hadde lest litt om skjermkortet før dette skjedde og så det var veldig vanlig at det tok kvelden, pga så dårlig kjøling. Har kun AGP-slot derfor har jeg et veldig lite spekter å velge i. Ville fikse det selv, pga at jeg kanskje fikk akkurat det samme problemet for tredje gang om jeg byttet det inn. Flere forslag? Bør jeg bare gå til butikken og forklare storyen og håpe på det beste? Har jeg noen rettigheter med henhold til kjøpsloven? Takk for svar Lenke til kommentar
napaIm Skrevet 25. mars 2008 Del Skrevet 25. mars 2008 bare sett på orginalvifta. de har jo ingen måte å bevise at du noen gang har tatt den av. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå