Gå til innhold

Låne en venns dekoder

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har ei hytte langt utenfor allfarvei, og er sannsynligvis en av de 2% som ikke nyter godt av den "fantastiske" dekningen. Jeg har imidlertid ikke råd til å kaste vekk penger på å kjøpe en dekoder kun for å teste.

Det gamle systemet passet meg bra, og det virker umoralsk å tvinge folk til å betale mer for det samme.

Er det mulig å låne en slektnings dekoder kun for å teste om det virkelig er dekning på hytta?

Det er en helt annen landsdel. Vil en dekoder like å bli flyttet så langt?

Og en ting til. De gir rabatt på alle dekoderne du kjøper unntatt den første. Kan dette utnyttes?

Jeg betaler lisens og har Altibox. Så min hyttetuner vil bli den eneste jeg kjøper.

Kan slektningen kjøpe en til meg? MÅ man oppgi ekte navn ved kjøp av tuner?

Jeg tenker i første omgang å droppe alle de interessante kanalene, og kun bruke NRK.

Det eneste jeg ser på er "Med Hjartet på rette staden".

Hvis det ikke er urimelig dyrt tar jeg gjerne inn National Geographic og andre betalingskanaler også.

Endret av Gurin
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Er det mulig å låne en slektnings dekoder kun for å teste om det virkelig er dekning på hytta?

Det er en helt annen landsdel. Vil en dekoder like å bli flyttet så langt?

Ikke noe problem, men det kan være at du må gjøre et nytt kanalsøk. Grundig-bokser fungerer bedre enn Sagem når signalet er dårlig. Antenna er også viktig, en gammel VHF-antenne vil ikke være til stor hjelp. Antenneguide

Og en ting til. De gir rabatt på alle dekoderne du kjøper unntatt den første. Kan dette utnyttes?

Jeg betaler lisens og har Altibox. Så min hyttetuner vil bli den eneste jeg kjøper.

Kan slektningen kjøpe en til meg? MÅ man oppgi ekte navn ved kjøp av tuner?

Mottakerne subsidieres av RiksTV, ved tegning av abonnement på Rikspakken. Den første mottakeren får man nesten gratis, de neste koster et par hundrelapper, hvis man kjøper Rikspakken på ekstramottakerne også. På ekstrapakkene får man 70% rabatt på månedsavgiften, men det vil være brudd på avtalen med RiksTV å dele ab. mellom flere husstander. Skal man bare ha NRK+TV2, må man kjøpe dekoderen til full pris.

Som med andre TV-mottakere skal salg av dekodere registreres, dvs. at navn må oppgis ved kjøp. Siden du allerede betaler lisens, kan ikke jeg se noen forskjell på om du kjøper den selv, får en slektning til å kjøpe for deg(så lenge slektningen har TV fra før) eller setter den på falskt navn.

Lenke til kommentar

Både lisensen og hytta står på min mor.

Det første jeg vil gjøre er å låne en slektnings dekoder, -kun for å se om jeg klarer å motta noe.

Klarer jeg å få inn Med hjartet på rette staden, skal jeg kjøpe en ny til fullpris, på min mors navn.

Hvis det var sånn du mente det.

Ved å kjøpe en stk. dekoder til full pris, forplikter jeg meg altså ikke til noe som helst?

Det blir en Grundig jeg kjøper, det er nemlig en slik jeg kommer til å låne for å teste.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...