Gå til innhold

Nokia N82 eller N95 8GB

Anbefalte innlegg

Hei

Har de siste 3 månedene hatt en SE k850i som jeg har vært fornøyd med men den har fått litt hard medfart i blant annet fylla, så de trykkfølsomme tastene virker sjelden og kan ikke bruke kameraet.

Må derfor ha meg ny mobil, syns det er kjedelig å ha samme type,selv om jeg strengt tatt var fornøyd med denne, spesiellt kamera delen, og var ganske lekker å se på.

Vurderer nå:

N82 -som ikke er spesiellt fin å se på, men har utrolig mye innvendig og også GPS som jeg er litt lysten på.

N95 8GB -mye bedre utseende enn N82 med visse forbedringer.

Jeg går nok for N95 8GB, men er det eneste som irriterer meg er at jeg har lest at jeg ikke kan bruke den som lommelykt?

Har brukt både min forrige k850i og tidligere k750i flittig til dette.

Er det virkelig ikke noen måte å få dette til på.

Ser at N82 har Xenon blits, så skjønner at det kan bli vanskelig her, men burde vel gå på N95 eller ?

Er også interessert i å kunne filme i mørke forhold, så greit med lys da, mener jeg leste at man ikke kunne bruke lys her heller, eller mulig jeg roter nå?

Takker for svar

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei

Har de siste 3 månedene hatt en SE k850i som jeg har vært fornøyd med men den har fått litt hard medfart i blant annet fylla, så de trykkfølsomme tastene virker sjelden og kan ikke bruke kameraet.

Må derfor ha meg ny mobil, syns det er kjedelig å ha samme type,selv om jeg strengt tatt var fornøyd med denne, spesiellt kamera delen, og var ganske lekker å se på.

Vurderer nå:

N82 -som ikke er spesiellt fin å se på, men har utrolig mye innvendig og også GPS som jeg er litt lysten på.

N95 8GB -mye bedre utseende enn N82 med visse forbedringer.

Jeg går nok for N95 8GB, men er det eneste som irriterer meg er at jeg har lest at jeg ikke kan bruke den som lommelykt?

Har brukt både min forrige k850i og tidligere k750i flittig til dette.

Er det virkelig ikke noen måte å få dette til på.

Ser at N82 har Xenon blits, så skjønner at det kan bli vanskelig her, men burde vel gå på N95 eller ?

Er også interessert i å kunne filme i mørke forhold, så greit med lys da, mener jeg leste at man ikke kunne bruke lys her heller, eller mulig jeg roter nå?

Takker for svar

Sto mellom begge på meg også, landet på N82, grunn; ufattelig skrall kvalitet på kassa til N82, da snakker man den ultimate følelse av billig plast, utrolig tåpelig skyvemekanisme som dømmer deg til å åpne den når du tar den opp av bukselomma, bare fotolys og ikke skikkelig blitz. Utover det er de kliss identiske og jeg betaler ikke 1500 kr ekstra for dårligere funksjoner.

Lenke til kommentar

Hei ja, tenker litt på batteritid som også skal være bedre på N95? Men er vel å skru av diverse ting som drar strøm så holder den vel i noen dager :)

Men er sikkert ikke dumt med N82 , er jo en vesentlig prisforskjell og den kommer visst i svart også noe som passer meg bedre.

Lommelykt ser det vel ut til at jeg må klare meg uten:(

Har lest et sted at man fikk på et rødt lys som lommelykt? Vet ikke om dette var på N82 eller N95 men er dette bare et svakt lys eller noe som hjelper?

Takk for svar.

Lenke til kommentar

n95 har rødt lys.

kjøpte meg n95 selv og er strålende fornøyd...sliter litt med batteritiden, men det er min egen skyld...er lite på skogstur, så har alltid et sted å lade den...

angående lommelykt, så finnes det et program som heter spoton hvor du kan bruke skjermen som lommelykt...fungerer faktisk overraskende bra...

Lenke til kommentar

Uten tvil N95 8gb om valget kun står mellom disse 2.

Grunn: Hadde N95 og den likte jeg, mens jeg heller hadde stått mobiløs før jeg hadde puttet 5 øre i en så anonym og kjedelig telefon som N82

Nb! Har du for vane å ødelegge telefonene dine i fylla så tror jeg du skal holde deg unna hvilken som helst mobiltelefon...

Endret av Andynator
Lenke til kommentar

Jeg valgte N95 8GB fordi tastene på N82 er horribel. Spesielt for mennesker med store fingre/hender. Dessuten liker jeg store skjermer. N82 har 2,4" mens N95 8GB har 2,8" ... veldig stor forskjell, selv om det er samme oppløsning så har størrelsen på fonter o.l. blitt nedskalert så man får plass til mer på skjermen. Batteritiden har jeg ingen problemer med, med 2-4 timers lytting på lydbok hver dag, 1-2 timer med musikk, litt surfing/e-post sjekking og messenger via WLAN/EDGE, 20-30min ringing, 5-10 SMS/MMS, knipse et par bilder hver dag og gjerne rundt 1-2 timer bruk av Nokia SportsTracker hver dag så har jeg rundt 2 døgn med batteritid. Da har jeg også FlipSilent, ShakeSMS, Handy Blacklist/Taskman/Profiles, cClock og Voice Inbox (telefonsvarer program) aktivert hele tiden. Jeg har vel og merke slått av 3G/UMTS.

Lenke til kommentar

Hei takker for mange svar:)

Ok spoton høres bra ut, er ikke vant til at skjermene gir fra seg tilstrekkelig lys, men satser på at det holder da.

Hehe er bare den ene som har blitt ødelagt for meg, den forrige k750i fikk godt gjennomgå men hadde aldri noe problemer med den. Hadde den ganske så lenge faktiskk og virket da jeg ga den vekk:) Men sant nok bør være litt mer forsiktig med åssen jeg behandeler den, men må nesten ha mobil og jeg er ganske kravstor.

Helt enig i at N82 er kjedelig men syns den ser noe bedre ut i svart.

Lurer på batteritiden men satser på at jeg slår av 3g og demper belysningen litt så ordner det seg nok. Spiller ikke noe særlig på mobil, og går ikke så mye i musikk men det hender.

Blir vel en N96 8GB da, håper jeg blir fornøyd og ikke ødelegger den like fort som den andre:P

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...