Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Flybilen er her (VG.no)

V5R1X

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tross at det er old news med flybiler skulle jeg gjerne likt å se flyvideo av den flybilen de viser i VG-artikkelen. De som du, Thorsen, linker til ser ut til å være annerledes i hvordan de flyr i forhold til VG-flybilen. (Vinger og propeller tatt i betraktning)

Er denne VG-flybilen en bil som må ta "rennefart" for å lette? Det ser sånn ut... Og i såfall er dette en dårligere kandidat til det å kalles en flybil i forhold til de Thorsen linker til... etter hva jeg tenker...

Flybilene på youtube-videoene ser også ut til å lettere kunne sameksistere med dagens vanlige biler...

Men som sagt, skulle hatt mer video av VG-flybilen... Ble litt mye "talk", men ingen "walk" i artikkelen...

Lenke til kommentar

Hmm, jeg fortrekker å frontalkrasje med en annen bil på bakken, i stedet for å frontalkrasje flere meter oppe i lufta, og deretter falle rett i bakken etterpå. Kjedekollisjon i femten meters høyde, noen frivillige som kan tenke seg å prøve?

Hva med sidevind? Fyllekjøring? Selvmordkandidater? Trafikkbøller? Køkjøring? Tom tank?

Og hvor mye mer energi går det med til en flyvende bilpark i forhold til biler på vanlige hjul på bakken?

Konklusjonen:

Flybiler er coolt for 5-åringer. For oss andre er det et fremtidsmareritt vi håper vi slipper å oppleve.

Lenke til kommentar

Kor sikker er denne om du frontkolliderer i 80 km/t? Kva blir i så fall prislappen på reparasjonene? Kven vil gje deg forsikring påd en, kva vil prisen bli? Kva kostar den i drift? Vil den bli godkjent til bruk på vei?

Eg trur aldri me kjem til å oppleve trafikk i lufta, på bakken er det greit, der kan me ha noko lunde kontroll, men i lufta? Neppe.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...