Gå til innhold

Hvor bør jeg begynne å se Star Wars?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
enig, når du har sett dem, tar du å kaster de 3 nye om du har kjøpt dem, om du ikke har kjøpt dem, brenner du ned alle butikker som har de inne

Hvorfor skal vedkommende gjøre det? Det er en helt kurant trilogi som alle Star Wars-entusiaster og filmelskere har godt av å se. Eneren har vokst på meg og er et flott eventyr, toeren er dessverre litt svak, mens treeren er knallbra. I tillegg er mikroserien The Clone Wars veldig god underholdning. Gleder meg til de kommende seriene.

Lenke til kommentar

Tro det eller ei så er jeg litt Star Wars fan uten at jeg har sett alle filmene. Jeg har sett Episode 1 og muligens 2, og synes de var helt grei. Har også spilt gjennom KOTOR 1 og 2 som var fabelaktige spill som åpnet øynene mine for serien. Nå har jeg sett Episode 4, og synes det er en av de beste filmene jeg har sett. Selv om jeg skjønte når de forskjellige tingene skulle skje. Han shot first, uten tvil^^,

Jeg kommer nok til å se alle episodene, med mindre de har mindre enn 7 i karakter på IMDB. Forresten, det er ikke Aniken, men Anakin :p

Lenke til kommentar
Tro det eller ei så er jeg litt Star Wars fan uten at jeg har sett alle filmene. Jeg har sett Episode 1 og muligens 2, og synes de var helt grei. Har også spilt gjennom KOTOR 1 og 2 som var fabelaktige spill som åpnet øynene mine for serien. Nå har jeg sett Episode 4, og synes det er en av de beste filmene jeg har sett. Selv om jeg skjønte når de forskjellige tingene skulle skje. Han shot first, uten tvil^^,

Jeg kommer nok til å se alle episodene, med mindre de har mindre enn 7 i karakter på IMDB. Forresten, det er ikke Aniken, men Anakin :p

KOTOR 1 er 100 ganger bedre enn noen av SW filmene

Lenke til kommentar

Så du ser ikke film som har under 7 på IMDB? Det er ikke noe fasitsvar vet du, kun andre mennesker synspunkt på film.

Men når det gjelder såpass episke og kjente filmer, så vil jeg si at det er en ganske god ledetråd. Har selv sett perler som har hatt 5 eller mindre.

My Name Is Modesty: A Modesty Blaise Adventure var for eksempel verdt mye mer enn 4.4 som den fikk. Lave karakteren var vel mest grunnet skuffede tegneseriefans.

Lenke til kommentar
3eren er den dårligste av dem, forvandlingen fra Aniken til Darth er noe av det dårligste jeg har sett både fra manus og skuespiller prestasjoner, er så banalt og teit at jeg faktisk litt kvalm av å se på det

"Aniken" og overgangen hans presenteres bedre i boka, men man skal selvsagt ikke være avhengig av å ha lest den i tillegg. Det er vel filmens svake punkt, men når resten sparker hardt i fra seg, gjør det ingenting på helhetsopplevelsen. Til trådstarter: Se alle Star Wars-filmene (4-5-6-1-2-3) og nyt dem! De er moro fra ende til annen.

Lenke til kommentar

Jeg har selv sett dem i hver vei. Altså 4-5-6-1-2-3 men etter det så begynte jeg og se dem 2-3-4-5-6.

Grunnen til at jeg ikke la til 1'ern til slutt der er pågrunn av at den eier jeg ikke og er en film jeg har ignorert en stund. Jeg synes det er den dårligste filmen i hele serien fordi den er så utrolig barnslig. Nesten alt der ser ut til og være laget for barnetv! Jævla Jar Jar og den little drittungen av en Anakin. Blæh!

Jeg må vel kjøpe den en dag og gjøre samlingen komplett og kanskje se den en gang til bare for å bekrefte for meg selv hvor dårlig den egentlig var. Jo det var noen høydepunkter, Darth Maul er ganske kul og noen av de store monstrene men det er så mye de gjorde galt i den filmen at jeg kan ikke tenke meg at Lucas & Co tenkte på den gamle fansen i det hele tatt når de lagde den.

Lenke til kommentar

Nei, dei prøvde sikkert ikkje å lage ein film fansen likte. :roll:

Er ikkje episode 4-6 barnslige? Er ikkje akkurat noko vaksenfilm dei heller. Dessutan er filmane laga for eit størst mogeleg fanskare, ikkje kun dei som såg den første triologien førti ganger før den andre kom ut.

Sjå alle og døm sjølv, eg synest dei var veldig gode og ser dei gjerne igjen. Sjølvsagt er det ikkje alle som er like imponert over den siste triologien, men før du har sett den har du ikkje snøring på om du kjem til å like den eller ei.

Dei tre siste er delen av ei historie, eg ser filmane gjerne kun for å få med meg den, sjølv om ikkje filmane er heilt top-notch. Eg har spelt fleire spel med keisamt gameplay kun fordi historien er så bra, same gjeld for SW-triologi nr. 2. Folk som ikkje ser dei, men påstår dei er hardbarka SW-fans trur eg ikkje på, det er jo ein del av historien.

Lenke til kommentar

At filmene har vært noe av de mest lettfordøyelige av sci/fi er jo klart men når det gjelder barnslighet så er ingen av de andre filmene i nærheten av hvor barnslig Episode 1 er. Du må da se det er en forskjell? Nå har jeg aldri påstått at Star Wars er laget for voksne. Det har alltid vært for alle, både voksen og barn, ja hele familien. Episode 1 var tydelig langt vekk i fra den jevne fokusen de andre filmene har. Både de gamle og de to andre nye.

Endret av RogueAlien
Lenke til kommentar

Jeg ser ikke helt problemet. For min del er mange av de "barnslige" elementene i The Phantom Menace et slags symbol på uskyldigheten til Anakin Skywalker og at galaksen var mer "uskyldig" før (selv om den ikke er det mtp korrupsjon, lite fungerende byråkrati mm). Dette var tiden før de verste krigene galaksen noensinne hadde sett, og den er presentert på en litt gold, brechtiansk måte. Filmen blir bedre og bedre hver gang jeg ser den (og den hadde en ekstremt god synergisk effekt mpt dataspillet som akkompagnerte det).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...