Mirann Skrevet 27. mars 2008 Del Skrevet 27. mars 2008 Joda. Empati har jeg masse av. Men jeg har nulltoleranse for å akseptere oppførsel som gjør at jeg hadde levd ulykkelig. Ergo: Gi hun valget FØR du evt nexter henne[ Det høres virkelig ikke sånn ut på måten du skriver. Så med en gang du møter motgang så går du bare? Ja ja.. Lenke til kommentar
Nie Skrevet 27. mars 2008 Del Skrevet 27. mars 2008 La nå ikke dette bli enda en tråd som angriper PUAs holdninger til alt mulig. Om jeg skal tolke det han skriver så sier han faktisk ikke at han går med en gang han møter motgang, men at man bør si ifra og gi den andre en sjangs før man går. Altså, ikke forsake seg selv helt og holdent, men likevel ikke bare stikke. Jeg vil kalle det fornuft, egentlig. Lenke til kommentar
Mirann Skrevet 27. mars 2008 Del Skrevet 27. mars 2008 La nå ikke dette bli enda en tråd som angriper PUAs holdninger til alt mulig. Om jeg skal tolke det han skriver så sier han faktisk ikke at han går med en gang han møter motgang, men at man bør si ifra og gi den andre en sjangs før man går. Altså, ikke forsake seg selv helt og holdent, men likevel ikke bare stikke. Jeg vil kalle det fornuft, egentlig. Ja, vi er vel alle forskjellige. Lykke til til trådstarter. Lenke til kommentar
Pop Skrevet 27. mars 2008 Del Skrevet 27. mars 2008 Jeg forstår deg til en stor grad, for dette minner meg om en tid jeg egentlig har glemt nå. Men kan love deg at den kjærligheten du føler for henne nå kan ganske fort synke når situasjonen du nå er i utvikler seg, eller den bare går videre uten forandring for den saks skyld. Da jeg selv gang på gang kom hjem fra jobb, for kun å finne min den gang samboer liggende på sofaen foran tv og dårlige såpeserier, ble det etter hvert nok. Om det hadde skjedd noen ganger, helt ok. Når det skjer over år, blir det så utrolig feil, pga altfor store forskjeller i våre grunnleggende verdier. Jeg håper du finner en løsning før den kjærligheten ikke holder til et vennskap heller. Personlig tror jeg du hjelper henne bedre utenfor enn innenfra. I hvert fall deg selv, og du må faktisk tenke på deg selv også. Du har det meste av livet foran deg. Lenke til kommentar
Chosen_One Skrevet 27. mars 2008 Del Skrevet 27. mars 2008 Joda. Empati har jeg masse av. Men jeg har nulltoleranse for å akseptere oppførsel som gjør at jeg hadde levd ulykkelig. Ergo: Gi hun valget FØR du evt nexter henne[ Det høres virkelig ikke sånn ut på måten du skriver. Så med en gang du møter motgang så går du bare? Ja ja.. Nei. Hvis jeg noen gang skulle ende opp i en "Rot", så hadde jeg kommet meg ut uansett. Slik som trådstarter, som er tydelig begravd i en råtten tilværelse. Hadde uten å mukke gitt dama alternativet Lenke til kommentar
Snublefot Skrevet 27. mars 2008 Del Skrevet 27. mars 2008 Dessuten så er det litt slik at vist hun ikke ser nok motivasjon i det å være med deg, å starte en framtid med deg, så er hun muligens ikke damen i ditt liv heller? Så lenge hun ikke er totalt blind så ser hun at dette sliter på deg, og ikke minst forholdet. Hadde hun virkelig brydd seg om deg og deres framtid sammen så hadde hun orket å gjøre noe med saken. Men motivasjonen og viljen er ikke der. Lenke til kommentar
Imsvale Skrevet 27. mars 2008 Del Skrevet 27. mars 2008 Hadde hun virkelig brydd seg om deg og deres framtid sammen så hadde hun orket å gjøre noe med saken. Uenig. Tror ikke det har noe med hvor mye eller lite hun bryr seg om trådstarter og deres forhold. Slike problemer er noe som gjennomsyrer alt. Det med motivasjon og vilje har du nok likevel rett i; det går ikke bare på forholdet, men absolutt alt mener jeg. Lenke til kommentar
Gjest Gutt83 Skrevet 27. mars 2008 Del Skrevet 27. mars 2008 Liten oppdatering her.. Takk for råd og tilbakemeldinger alle sammen, viktigste for meg var egentlig å se at denne saken heldigvis ikke er så sort-hvitt at det er EN rett grunn eller avgjørelse. I dag var hun hos legen, egentlig pga noe helt andre greier. Men - hun fortalte han om søvnproblemer og litt sånn, og har nå fått utskrevet antidep + innsovningspiller. innsovningspillene har hun brukt før - men legen sa at hun nok hadde en depresjon. Dette er jo noe jeg egentlig har sett og vet selv, men hver gang jeg har tatt det opp så har det vært "jeg er ikke syk, synes du jeg er syk eller??" og sånn..så ikke så greit. Det kjedelige er at legen er sånn turbo-lege, hvor målet er å ekspedere flest mulig pasienter pr minutt ser det ut til. Så hun fikk ingen større veiledning, langt mindre anbefaling om psykolog/henvisning. Noe jeg ymta frampå om at hun kanskje burde be om i dag når legen først sa det han sa - men hun sa hun forholdt seg kun til det legen ba henne om. Forstår jo det - men stoler ikke helt på at legen tar seg nok tid . Men - dette er i alle fall kanskje et lite skritt på veien. Lenke til kommentar
Imsvale Skrevet 27. mars 2008 Del Skrevet 27. mars 2008 Husk at anti-depressiva ikke hjelper med å bli kvitt depresjon, de demper bare symptomene. Det må arbeid til, endring av tankemønster osv. Folk må forøvrig slutte å tro at legen alltid vet best/gjør det beste; det trenger ikke være tilfelle, som du hinter til selv. Det er litt for lett for en stresset lege å skrive ut resepter på medisin uten å gjøre noe for å ordne opp i årsaken. Det er et skritt på veien så lenge man ikke legger seg ned i grøfta etter 20 meter. Lenke til kommentar
Mirann Skrevet 27. mars 2008 Del Skrevet 27. mars 2008 (endret) Liten oppdatering her.. Takk for råd og tilbakemeldinger alle sammen, viktigste for meg var egentlig å se at denne saken heldigvis ikke er så sort-hvitt at det er EN rett grunn eller avgjørelse. I dag var hun hos legen, egentlig pga noe helt andre greier. Men - hun fortalte han om søvnproblemer og litt sånn, og har nå fått utskrevet antidep + innsovningspiller. innsovningspillene har hun brukt før - men legen sa at hun nok hadde en depresjon. Dette er jo noe jeg egentlig har sett og vet selv, men hver gang jeg har tatt det opp så har det vært "jeg er ikke syk, synes du jeg er syk eller??" og sånn..så ikke så greit. Det kjedelige er at legen er sånn turbo-lege, hvor målet er å ekspedere flest mulig pasienter pr minutt ser det ut til. Så hun fikk ingen større veiledning, langt mindre anbefaling om psykolog/henvisning. Noe jeg ymta frampå om at hun kanskje burde be om i dag når legen først sa det han sa - men hun sa hun forholdt seg kun til det legen ba henne om. Forstår jo det - men stoler ikke helt på at legen tar seg nok tid . Men - dette er i alle fall kanskje et lite skritt på veien. Så flott! Kanskje dere kan bestille time hos en annen lege og så drar du sammen med henne? Det høres ut som hun fornekter det hele og det kan det jo være mange årsaker til. Jeg synes du høres ut som en flott kjæreste. Absolutt ikke lett å vite hva man skal gjøre når noen sliter psykisk. Endret 27. mars 2008 av Mirann Lenke til kommentar
Pop Skrevet 28. mars 2008 Del Skrevet 28. mars 2008 Det er liten tvil om at du bryr deg om henne, og det veldig mye. Jeg kan ikke si det samme om legen hun var hos, men han bryr seg neppe særlig om pasienter generelt med den måte å arbeide på. Om du virkelig velger å fortsette dette forholdet og ikke ser for deg fremtiden uten henne, håper jeg at det kommer andre metoder enn medisinering inn i bildet. Som nenvt kan psykolog hjelpe med mestringsteknikker og det å takle hindringer, oppgaver og ikke minst hverdag på nye måter. Men det kan også være en ting å besøke psykiatrisk avdeling på sykehus (du må da få rekvisisjon om det ikke er akutt), da spesialisthelsetjenesten har helt andre holdninger til behandling enn den vanlige lokallegen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå