Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Hvordan barbere seg rundt kjønsorganet?

Anbefalte innlegg

Bare så det er sagt: Å kutte seg nedentli er ikke the end of the world. Det har hendt. Men kun om jeg har vært uforsiktig eller hatt hastverk. Skjer oftere at jeg kutter meg i ansiktet for å si det sånn.

Gror fort der gjør det også om man skulle være uheldig.

Og mens vi er inne på det... HVOR barberer dere (dere) folkens? Altså, det er umisvisende at denne tråden handler om å fjerne hår i området rundt kjønnet? Men videre? Er noen lei av hår på mage, bryst, rygg eller kanskje til og med i baken??? Svar ønskes!

Eneste jeg barberer er trynet, baller og over kuken.

Same, same.

Jeg tror aldri jeg har klart å kutte meg med høvelen. Og jeg kan ikke si at jeg er direkte kjemepforsiktig.

Edit: Virker som en del av dere på en måte overdramatiserer hvor forsiktig en må være :p

Endret av notalive
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
...og igjen har vi poenget at flatlusa er utrydningstruet, nettopp fordi folk barberer. Men den vil du vel kanskje gjerne ha, da...

Flatlus er et ikke-problem uansett, det er jo snakk om nedgang fra 30 til 10 tilfeller eller noe, det er jo i alle tilfeller så få at oddsen i praksis er null.

AtW

Lenke til kommentar
...det er jo så få som har HIV også, så da er vel det også et ikke-problem da... God holdning!

Ja, la oss sammenlikne lus med en dødlig sykdom, som forøvrig 10 ganger flere får årlig enn det tallet folk som fikk flatlus årlig "i gamle dager". Det mangler jo fullstendig proposjoner, flatlus er ekstremt lite utbredt, og ikke et veldig stort problem om man får det, derfor er det et ikke-argument.

AtW

Lenke til kommentar
  • 2 år senere...
Gjest Preben Elkjær
http://www.dagbladet.no/magasinet/2008/03/26/530527.html

Flatlusa er nesten utryddet fordi folk barberer! :)

- Fjerning av kjønnshår kan føre til irritasjoner, ved bruk av barberhøvel kan det oppstå små rifter som gir grunnlag for å spre molusker (virus som gir små, perlelignende vorter i underlivet) og kjønnsvorter. Det ser vi en god del av, sier Moi.

2003-tallene viste en betydelig nedgang i flatlustilfeller fra 1997. Samtidig var det en stor oppgang i gonoré- og klamydiatilfellene. Nedgangen i flatlustilfellene satte for alvor inn i 2000 for kvinner, i 2003 for menn.

Må lese hele artikkelen :p

Og hvordan I ALL VERDEN skal du knytte økningen i clamydia og gonoré til barbering? Det står ingenting om noen sammenheng. Det eneste som er nevnt er kjønnsvorter og andre virus som kan sette seg i sår.

Mollusker - på dansk "vandvorter" - er ikke en kønssygdom, men en virus, som overføres via sexuel kontakt. Derfor er der mange voksne, som får molluskler. Rør ikke dine molluskler - vandvorter - du kan smitte dig selv. På den måde kan du få mollusker over hele kroppen. De går væk af sig selv, men det kan tage lang tid - nogle gange flere år.

Lenke til kommentar
  • Opprett ny...