Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Hvordan barbere seg rundt kjønsorganet?

Anbefalte innlegg

Svaret er : JEVLIG FORSIKTIG!

Du har "brent" deg før eller? ;)

Hvis det er første gang så ta deg god tid, ikke stress. En skarp saks først og høvel etter det som nevnt tidligere.

Det har jeg... Klippa meg til blods på pungen -__-

Anyway. Hvorfor helt glatt egentlig ? Personlig brukte jeg før barbermaskin, sånn til hodet. Sånn at det ble 2 mm hår elns. Nå bruker jeg bare saks.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Svaret er : JEVLIG FORSIKTIG!

Du har "brent" deg før eller? ;)

Hvis det er første gang så ta deg god tid, ikke stress. En skarp saks først og høvel etter det som nevnt tidligere.

Det har jeg... Klippa meg til blods på pungen -__-

Anyway. Hvorfor helt glatt egentlig ? Personlig brukte jeg før barbermaskin, sånn til hodet. Sånn at det ble 2 mm hår elns. Nå bruker jeg bare saks.

Innså nå hvor dumt det egentlig så ut.

Sånn barbermaskin man barberer hodet med ;)

Lenke til kommentar
Intimbarbering er direkte uhygenisk.

Må jo være mer hygenisk å være glatt der nede da man får vekk håra som man "svetter" i å sånn.. vet ikke helt åssen jeg skal si det!.. hehe

Og hvor tror du det blir av svettinga som ellers ville gått ut i håra og fordampa der?

Kjønnshåra er det for en grunn. Flere gode grunner faktisk. Jeg har ingen kilder for øyeblikket, men håra der nede sørger bla. for at ikke bakterier skal komme fra rævva opp til penis, at svetten skal fordampe lettere (sprer seg ut på håra og fordamper. Ved barbering samler deg seg sikkert som en svettedamp mellom beina (eller under pungen) eller noe) mm.

Lenke til kommentar

Det blir som de sier at man aldri skal barbere mot hårene i ansiktet. Men noens hud tåler det bedre enn andre. Grunnen til at man helst ikke skla barbere mot hårene mellom beina er vel at det blir mer irritasjon på huden, og man risikerer inngrodde hår (som kan gjøre ganske vondt). Begge disse tingene kan føre til betennelser og slikt.

Små-sår er jo også en fin inngangsdør for virus og lignende.

Lenke til kommentar

Ah, I see.

Inngrodde hår kan være ganske så irriterende, ja. Hender titt og ofte at jeg får det på halsen. Barberer der nedenfra og opp(blir mot hårene?). Andre veien mener jeg huske ikke fungerte i det hele tatt. Skal gjøre et par forsøk på det.

Lenke til kommentar

Det er mange som syns det gir en god følelse å barbere seg helt eller delvis der nede. Har hørt tips om at du bør barbere deg med barberskum og nye/hvasse barberhøvler i et kaldt rom. Når det er kaldt vil dine kjønnsdeler trekke seg litt sammen, noe som gjør barberingen sikrere med tanke på å skjære seg. Å barebere seg i dusjen er en dårlig ide. De små hårene tetter i tillegg utløpet lett.

Lenke til kommentar
Jeg har god erfaring med først å klippe med saks for å tynne ut jungelen og så fortsette FORSIKTIG med ny høvel.

Etterpå smører jeg med Aloe Vera 99,6% krem for å unngå nupper.

Høres ut som en god «oppskrift». I tillegg kan jeg nevne at en hårklippemaskin (uten frontstykke) fungerer godt for dem som ikke har barberhøvler tilgjengelig. Å barebere med vanlig kutt (slik som ved skjeggvekst) gjør nok også monn. Men som sagt tidligere anbefaler jeg i såfall å gjøre dette i et kaldt rom. Det «lugger» nok litt, men det er neppe farlig.

Lenke til kommentar

Bare så det er sagt: Å kutte seg nedentli er ikke the end of the world. Det har hendt. Men kun om jeg har vært uforsiktig eller hatt hastverk. Skjer oftere at jeg kutter meg i ansiktet for å si det sånn.

Gror fort der gjør det også om man skulle være uheldig.

Lenke til kommentar
Bare så det er sagt: Å kutte seg nedentli er ikke the end of the world. Det har hendt. Men kun om jeg har vært uforsiktig eller hatt hastverk. Skjer oftere at jeg kutter meg i ansiktet for å si det sånn.

Gror fort der gjør det også om man skulle være uheldig.

Og mens vi er inne på det... HVOR barberer dere (dere) folkens? Altså, det er umisvisende at denne tråden handler om å fjerne hår i området rundt kjønnet? Men videre? Er noen lei av hår på mage, bryst, rygg eller kanskje til og med i baken??? Svar ønskes!

Endret av flyndrefjes
Lenke til kommentar
  • Opprett ny...