Krabba Skrevet 25. mars 2008 Del Skrevet 25. mars 2008 Lurte på om noen hadde prøvd dem begge, og/eller vet hva forskjellen på de er (positivt, negativt)? Slik jeg har forstått det så er openwrt mer som en liten distro og dd-wrt mer som en vanlig firmware ? etter å ha søkt litt å ikke blitt så veldig mye klokere kom jeg over denne siden, og må si jeg ble litt skeptisk til dd-wrt etter å ha lest det. (posten kunne kanskje vært under nettverk, men ville heller ha tilbakemeldinger på dette forumet, samt at den er litt foss relatert =]) Lenke til kommentar
Del Skrevet 25. mars 2008 Del Skrevet 25. mars 2008 Jepp, jeg har brukt begge. Foretrekker klart OpenWrt, det er en fullblods linuxdistribusjon med pakkesystem og community. DD-Wrt er bygget på samme kode, men er et one-man-show (han kaller seg Brainslayer), og mangler både pakkesystem og velfungerende ssh interface. DD-Wrt har derimot en stor brukerbase som har laget en utfyllende og god wiki, mens OpenWrt fortsatt var for de spesielt interesserte. Med web-interfacen X-Wrt har derimot OpenWrt blitt minst like brukervennlig som DD-Wrt, og da forsvant siste argument for DD-Wrt for min del. Lenke til kommentar
Langbein Skrevet 25. mars 2008 Del Skrevet 25. mars 2008 Har selv brukt DD-WRT fram til nå, rett og slett av gammel vane (har ikke giddet å sjekke ut konkurrentene). Men OpenWrt ser jo mer attraktiv ut med X-Wrt. Tidligere hadde den nemlig ikke noe skikkelig webgrensesnitt, og var dermed uaktuell for folk som ikke har erfaring med *nix. En annen mulighet er Tomato: http://www.polarcloud.com/tomato Lenke til kommentar
Krabba Skrevet 25. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 25. mars 2008 okay, da blir d definitivt openwrt =) hvilken router er å anbefale da med tanke på pris/ytelse ? er vel litt forskjellig ytelse på de forskjellige brikkene.. Lenke til kommentar
Langbein Skrevet 25. mars 2008 Del Skrevet 25. mars 2008 (endret) okay, da blir d definitivt openwrt =) hvilken router er å anbefale da med tanke på pris/ytelse ? er vel litt forskjellig ytelse på de forskjellige brikkene.. En god og gammel traver er jo Linksys WRT54GL, som selger ny til rundt 500,- Denne er veldig trygg og god, så eneste ulempen jeg kommer på er at den begynner å dra på årene. Den støtter ikke høyere hastigheter enn 54Mb/s hvis man trenger det (støtter altså de etablerte B og G-standardene, men ikke N-draft) Endret 25. mars 2008 av Langbein Lenke til kommentar
Del Skrevet 25. mars 2008 Del Skrevet 25. mars 2008 Jeg har satt opp en rekke wrt54gl med suverent resultat hver gang. Skal visstnok være en Buffalo router som gir litt mer bang-for-the-buck, men jeg støtter gjerne Linksys videre. Min neste blir kanskje en wrt350n (OpenWrt gjør at jeg får lyst på en router med virkelig sprut i), men OpenWrt er ikke helt i mål på denne ennå. Lenke til kommentar
Krabba Skrevet 25. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 25. mars 2008 (endret) hehe høres veldig spennende ut =) da blir det nok en wrt54gl i første omgang. Bruker nesten aldri tråløst, så det spiller igrunn lite rolle er det enkelt å legge inn distron?, og ligger x-web og andre program i en enkel pakkebehandler ? Endret 25. mars 2008 av Krabba Lenke til kommentar
Del Skrevet 25. mars 2008 Del Skrevet 25. mars 2008 Du finner link og installasjonsinstruksjon i signaturen min, for wrt54gl ligger ferdige filer med x-wrt ute. Lenke til kommentar
Krabba Skrevet 25. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 25. mars 2008 Du finner link og installasjonsinstruksjon i signaturen min, for wrt54gl ligger ferdige filer med x-wrt ute. glimrende :] holder på å bestiller nå. stor takk til deg og langbein for kjappe og gode svar =) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå