Gå til innhold

Noen som tror på Funcom-aksjer?

Malakai

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nye anslag fra DNBNOR er ca 150.000 aktive abonnenter, de har satt ned kursmålet sitt til 10 kr. De har beregnet dette utifra XFire-statisikk og tall for konkurrerende spill.

Dersom dette stemmer, og de får inn ca 1,5 millioner kr i mnd. så kan de vel knapt gå i 0 i drift?

Lenke til kommentar
Inntektene pr abonnent fra USA er ihvertfall gått opp med 16% (dollaren har gått fra 5,00 til 5,80)

Så du kjøpte for 23.10 og hadde stor tro på at det skulle øke. Hva sier du nå?

My bad? Oh well, har fortsatt 90% av pengene mine i banken, så jeg har ikke fått med meg oslo børs sitt fall fra 525 til 370. Jeg var fullt klar over at det var en risiko-investering. Jeg forventet en kurs på mellom 17 og 30, så at den nå er nede på 9-tallet er en overraskelse. Det kan også ha sammenheng med at markedet for risikovillig kapital er rimelig lite for tiden.

Jeg er fortsatt spent på xbox og asia release av spillet. Egentlig er jeg mest spent på xbox-releasen (hvis den kommer), for det blir isåfall det klart beste rpg-spillet til xbox noen sinne. Mao, burde selge i bøtter og spann.

Imotsetning til hva enkelte sier, så har spillet godt potensiale, men det mangler definitivt end-game content. Jeg tipper 90% av spillerene som har sluttet har en level 60+ character og egentlig kunne tenkt seg å spillt mer, men føler at det ikke er så mye å gjøre når de blir 80 at de ikke gidder.

Det som jeg synes er positivt med spillet (og gjør at jeg spiller det) er at combat systemet er morsomt, at det er bra grafikk og at questene er morsomme/interessante.

At de ikke har fikset memory-leaken i spillet 4 måneder etter release synes jeg er ganske utrolig, så jeg er egentlig litt avventende... Det sier jo også litt om hvordan Funcom sin AoC avdeling blir styrt.

På den andre siden, så har de klart det i Anarchy Online hvor de faktisk har interessant endgame-content iflg de jeg har truffet som spiller det. (Ja det finnes faktisk AO spillere, og du vil typisk finne dem i AoC). Det er nok mulig det kommer til å ta 2-3 år før de faktisk får ut fingeren, for så lang tid tok det før de var ferdige med AO.

Jeg tenker jeg kommer til å ta en vurdering på nytt om 3 måneder for å se hvor AoC er på vei på det tidspunktet.

Er det svar på spørsmålet ditt?

Lenke til kommentar
Er det svar på spørsmålet ditt?

Svar og svar. Poenget mitt var at jeg har vanskeligheter med å tro på at FunCom faktisk er villig til å gjøre noe med problemene de har idag. Spillet ble lansert 17mai, men jeg kan ikke se at de har gjort så mye med problemene selv om de påstår gang på gang at nytt innhold skal komme, xbox, dx10, nye tilleggspakker osv osv. Samtidig som de har annonsert ett nytt MMORPG. Jeg ser ikke hvordan de skal klare å gjøre alt det der samtidig.

Var noen som nevnte komiske gaute eller hva han het. Pga alle lovnadene, bra at du tror på alt det de lover men jeg stiller meg tvilende.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...