YBR125 Skrevet 25. mars 2008 Del Skrevet 25. mars 2008 Her kan man diskutere Yamaha YBR og alt som har med den å gjøre=) specs: (fritt kopiert fra http://www.yamaha-motor.no/produkter/motorsykler/125cc/ybr125.jsp) Motor - Motor type Luftkjølt, 4-takt, SOHC, 2 ventiler, foroverlent enkeltsylinder Slagvolum 124 cc Boring x slag 54 x 54 mm Kompresjonsforhold 10:1 Maks effekt 7,5 kW (10 hk) v/ 7.800 o/min Max. dreiemoment 9,6 Nm (0,98 kg-m) v/ 6.000 o/min Smøresystem Våtsump Forgasser Direkte bensininnsprøytning Clutch type Multiskive våtclutch Tenningssystem TCI Startsystem Elektrisk og kick Kraftoverføring Konstant utveksling, 5-trinns Utgående giring Kjede Tankvolum 13 liter Oljetank volum 1,2 liter Chassis - Chassis Diamond shaped Fjæringssystem foran Teleskopgaffel Fjæringsvei foran 120 mm Fjæringssystem bak Svingarm Fjæringsvei bak 105 mm Brems foran Enkel skive, Ø 245 mm Brems bak Trommel, Ø 130 mm Dekk foran 2.75-18 42P Dekk bak 90/90-18 M/C 57P Dimensjoner - Lengde (mm) 1980 mm Bredde (mm) 745 mm Høyde (mm) 1080 mm Setehøyde (mm) 780 mm Akselavstand (mm) 1290 mm Minimum bakkeklaring (mm) 175 mm Tørrvekt (kg) 113 kg Lenke til kommentar
YBR125 Skrevet 3. april 2008 Forfatter Del Skrevet 3. april 2008 2007.. men det er mye det samme for alle modellene, men det er noe om at eldre modeller har 12,5 hk i steden for 10 Lenke til kommentar
Salt kjeks Skrevet 4. april 2008 Del Skrevet 4. april 2008 Noen som har noen idé om hvorfor de reduserer kraften i den sykkelen? Var den så altfor sprek? Lenke til kommentar
Medisinmannen Skrevet 5. april 2008 Del Skrevet 5. april 2008 Hvorfor skal de redusere til 10 hester når grensen er 15 hester? Er jo 4 takt, så den yter vel ikke så mye mer ... Lenke til kommentar
Salt kjeks Skrevet 5. april 2008 Del Skrevet 5. april 2008 Hvorfor skal de redusere til 10 hester når grensen er 15 hester? Er jo 4 takt, så den yter vel ikke så mye mer ... Nei, tenkte mer på dette her: det er noe om at eldre modeller har 12,5 hk i steden for 10 Men så på noen modeller som var noen år gammle, og de hadde 10, så dette må evt. ha vært med totakt eller noe?? Eller bare spikersuppe Men at den nå har 10 hk er vel for at den skal være billig. Koster kanskje mindre å lage en 10hk 125cc 4takter enn 15hk, slik som YZF R125. Lenke til kommentar
X-Fiesta Skrevet 20. april 2008 Del Skrevet 20. april 2008 Den har nå 10hk p.g.a. katalysator, noe de tidligere ikke hadde. Lenke til kommentar
YBR125 Skrevet 20. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 20. mai 2008 (endret) tror de reduserer kraften bare fordi tysklands forsikringssystem er sånn at hvis den har 10 hk ( eller 12,5hk som de litt eldre ybr'ene har) så synker forsikringen masse:P ganske kjipt for oss andre, men den er nok ment for folk som ikke skal kjøre så fort den sykkelen her ganske gøy å kjøre den da.. den drar jo ganske jevnt i forhold til totaktere og sånn.. de har jo ekstremt toppdrag noen av dem og lite futt på lavt turtall... Endret 20. mai 2008 av YBR125 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå