Gå til innhold

Mario Kart wii er ute! Dine meninger!


Disorder

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hvordan stailer du på sykkel, og hvordan gjør du triks i luften?

 

Hvilke knapper som gjør hva:

 

Wiimote and Nunchuk

 

 

-------------------

Analog Stick - Steer / Throw Items Backward or Forward

A Button - Accelerate

B Button - Drift (Manual), Item (Auto)

Z Button - Use Item

C Button - Reverse Look

Flick Wiimote Up - Trick / Wheelie (Bike Only)

+ Button - Pause

 

 

Classic Controller

 

 

------------------

Analog Stick - Steer / Throw Items Backward or Forward

A Button - Accelerate

B Button - Brake / Reverse

X /ZR Button - Reverse Look

L Button - Use Item

R Button - Drift (Manual), Item (Auto)

D-Pad Up - Trick / Wheelie (Bike Only)

START/PAUSE Button - Pause

 

 

GameCube Controller

 

 

 

-------------------

Analog Stick - Steer / Throw Items Backward or Forward

A Button - Accelerate

B Button - Brake / Reverse

X /Z Button - Reverse Look

L Button - Use Item

R Button - Drift (Manual), Item (Auto)

D-Pad Up - Trick / Wheelie (Bike Only)

START/PAUSE Button - Pause

 

 

Wii Wheel

 

 

---------

Turn - Steer

Flick Up - Trick / Wheelie (Bike Only)

2 Button - Accelerate

1 Button - Brake / Reverse

B Button - Drift (Manual), Item (Auto)

A Button - Reverse look

D-Pad Up - Throw Item

D-Pad Left / Right - Hold Item

D-Pad Down - Drop item

+ Button - Pause

 

 

 

Qouter meg selv når det gjelder hvilke knapper som gjør hva.

Lenke til kommentar
Jeg husker spesielt godt da vi spilte på Mario Circuit eller N64 Mario et-eller-annet. Den banen er kort, så alle lagene ligger veldig jevnt. Etter litt uflaks og mye dårlig kjøring, ligger jeg på 8. og siste plass da jeg kommer til de siste item-"boksene". Jeg får Bullet Bill (endelig var det jeg som fikk den!), kjører på noen spillere (inkludert TCi) og havner på 3. plass. TCi kom forøvrig på siste.

Arg! Det var du!? Jeg hadde nesten førsteplassen, skulle akkurat til å suse forbi med tre sopper. Var jammen kriging om plassen der ja. Moro. Var også ganske hektisk på Luigi's Curcuit.

Lenke til kommentar
Hvordan stailer du på sykkel, og hvordan gjør du triks i luften?

 

Hvilke knapper som gjør hva:

 

Wiimote and Nunchuk

 

 

-------------------

Analog Stick - Steer / Throw Items Backward or Forward

A Button - Accelerate

B Button - Drift (Manual), Item (Auto)

Z Button - Use Item

C Button - Reverse Look

Flick Wiimote Up - Trick / Wheelie (Bike Only)

+ Button - Pause

 

 

Classic Controller

 

 

------------------

Analog Stick - Steer / Throw Items Backward or Forward

A Button - Accelerate

B Button - Brake / Reverse

X /ZR Button - Reverse Look

L Button - Use Item

R Button - Drift (Manual), Item (Auto)

D-Pad Up - Trick / Wheelie (Bike Only)

START/PAUSE Button - Pause

 

 

GameCube Controller

 

 

 

-------------------

Analog Stick - Steer / Throw Items Backward or Forward

A Button - Accelerate

B Button - Brake / Reverse

X /Z Button - Reverse Look

L Button - Use Item

R Button - Drift (Manual), Item (Auto)

D-Pad Up - Trick / Wheelie (Bike Only)

START/PAUSE Button - Pause

 

 

Wii Wheel

 

 

---------

Turn - Steer

Flick Up - Trick / Wheelie (Bike Only)

2 Button - Accelerate

1 Button - Brake / Reverse

B Button - Drift (Manual), Item (Auto)

A Button - Reverse look

D-Pad Up - Throw Item

D-Pad Left / Right - Hold Item

D-Pad Down - Drop item

+ Button - Pause

 

 

 

Qouter meg selv når det gjelder hvilke knapper som gjør hva.

 

Er det noe bra å bruke wii remote og nunchuck istedenfor , wiiremote uten wiiwheel?

Lenke til kommentar
Arg! Det var du!? Jeg hadde nesten førsteplassen, skulle akkurat til å suse forbi med tre sopper. Var jammen kriging om plassen der ja. Moro. Var også ganske hektisk på Luigi's Curcuit.

 

Hehe, jeg kom på siste plass på Luigi Circuit, der var det min tur til å ha uflaks. På slutten var det først lyn, og selv om det gjelder for de fleste, hadde jeg akkurat kommet forbi alle speed-boostene som er like før slutt der. Mista hele farten min og en sopp som hadde sikra meg topp tre. Men det var tydeligvis ikke nok. Like etterpå kom to røde skjell (sannsynligvis fra samme person). Gjett om jeg kom på siste plass.

På de korte banene går det mer på flaks...

 

Dette blir litt off topic, men folk kan tolke det som at vi (ihvertfall jeg) synes det er veldig gøy og til tider veldig frustrerende, akkurat som MK skal være. Bortsett fra at det nå er online. :D

 

Jeg bruker forresten nunchuk og wii-mote. Jeg liker det bedre enn både classic controller og wii wheel, men jeg har ikke prøvd det med GC-kontroller ennå.

Endret av TanTheMan
Lenke til kommentar
Jeg synes helt klart Wiimote and Nunchuk er best å bruke :)

 

Jeg syns Wiimote er artigst å bruke, men det tar en god del trening for å bli vant med det :)

 

Jeg ser også fra listen fra spillere som spiller på nett, at det i alle fall ikke er handicap å bruke ratt siden de har over 8000 i rating.

 

Jeg selv bruker ratt når jeg spiller i stua med venner, men på nett der jeg går for å få god rating har jeg ikke øvd nok til å spille med ratt, da bruker jeg wiimote og nunchuck. (jeg har en rating på 7900 nå :) nærmer meg 8000, men faller så sykt fort ned om man har litt uflaks.

 

Forresten, generelt, jeg vet ikke om de tar hensyn til ratingen din når du blir satt i en gruppe, for jeg kommer ofte med bare 4500-5500 folk. Og logisk sett så bør det jo være masse folk med høyere rating som spiller, siden det sier jo seg selv at de som har høy rating spiller oftere enn de som har lavere.

Endret av unwill
Lenke til kommentar
Forresten, generelt, jeg vet ikke om de tar hensyn til ratingen din når du blir satt i en gruppe, for jeg kommer ofte med bare 4500-5500 folk. Og logisk sett så bør det jo være masse folk med høyere rating som spiller, siden det sier jo seg selv at de som har høy rating spiller oftere enn de som har lavere.

 

Lurer også på dette. Det virkar eigentleg som det er heilt random kven ein ender opp med. I går kveld spelte eg i lag med ein som hadde like mykje som meg og mange andre som låg på rundt 5000. Vi hadde begge rundt 7600 poeng og det vart alltid berre ein kamp mellom oss to om første og andreplassen. Det var jo spennande nok i seg sjølv sidan det stort sett var ekstremt små marginar som skilte oss, men kor spennande kunne det ikkje vore viss alle hadde hatt rundt 7600 poeng? Eg tørr nesten ikkje tenke på det!

Lenke til kommentar

Ser ikke hvordan summen sier noe spesielt om hvor god du er. Den viser bare at du har gjort det som regel godt i løpene. Du kan ha en grei sum bare ved å komme som nr. 4 hele tiden.

 

Det er mulig ting er ustabilt i starten grunnet at spillet er nytt. At du blir med i kamper hvor du har en høyere/lavere sum.

Endret av TCi
Lenke til kommentar
Ser ikke hvordan summen sier noe spesielt om hvor god du er. Den viser bare at du har gjort det som regel godt i løpene. Du kan ha en grei sum bare ved å komme som nr. 4 hele tiden.

 

Det er mulig ting er ustabilt i starten grunnet at spillet er nytt. At du blir med i kamper hvor du har en høyere/lavere sum.

 

Den gjør nok til en viss grad det. Den viser som du sier at man har gjort det "som regel godt i løpene." Med andre ord at man er god. :) Det du sier om at man kan ha en grei sum bare ved å komme som nr. 4 hele tiden er jeg ikke helt enig i, fordi da må man virkelig spille HELE TIDEN også. Økningen i poeng ved fjerdeplass er nemlig minimal. I hvertfall hvis du kommer litt opp i systemet. Vet ikke om jeg engang får poeng ved en gjennomsnittlig fjerdeplass i min rank. Kommer vel an på ranken til de jeg spiller sammen med. Dersom de ca er i den ranken de pleier å være, så er jeg ganske sikker på at jeg mister poeng ved en fjerdeplass. Ikke det at jeg har spesielt mange poeng heller. Har 7000 og har ikke spilt siden lørdag.

 

Sist jeg spilte havnet jeg hele tiden i kamper med folk på rundt 5000 poeng. For en seier fikk jeg vel kanskje 50 poeng, så det tok litt tid å komme seg opp fra 6500 til 7000. Sier seg da selv at en fjerdeplass ikke akkurat gir mange poeng, om poeng i det hele tatt.

Endret av qweac
Lenke til kommentar
Jeg har Wii og en vanlig sånn kontroller som følger med, om jeg kjøper en slik Classic i tillegg, kan vi spille to sammen da? En med Classic og en med "Wiimote og Nunchuk" ? Eller må jeg ha dobbelt sett av begge?

 

Du må koble classic controlleren til en wii-mote. Jeg visste faktisk ikke dette før jeg kjøpte min første CC, trodde den var som GC-kontrolleren.

Lenke til kommentar
Så jeg må punge ut nesten tusenlappen for en Wii-mote og en Classic for å kunne spille tosammen?

 

Du får kjøpt slikt mye billigere på ebay, men da må du beregne noen ukers leveringstid pluss at du mister norsk reklamasjonsrett. Jeg betalte vel 350 kr for en wiimote og nunchuck ferdig levert i postkassa.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...