Gå til innhold

Mario Kart wii er ute! Dine meninger!


Disorder

Anbefalte innlegg

@thecrow77: Så var det kottila eller eg som hadde rett? Skjønte ikkje kva konklusjonen ble. :blush:

 

Det blå skjellet er svært irriterande, fordi det er umulig å unngå det viss du ikkje er stor, "er" bullet bill, brukar stjerna eller er i spesielle "hopp" (som de i RR, DKM og MT).

(EDIT) Eg har også unngått det ein gong ved å få speed boost, men det kan ha vore ein bug.

 

Eg skal prøve Baby Peach ordentlig neste gang eg spillar ...

Endret av TanTheMan
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
@thecrow77: Så var det kottila eller eg som hadde rett? Skjønte ikkje kva konklusjonen ble. :blush:

 

Det blå skjellet er svært irriterande, fordi det er umulig å unngå det viss du ikkje er stor, "er" bullet bill, brukar stjerna eller er i spesielle "hopp" (som de i RR, DKM og MT).

(EDIT) Eg har også unngått det ein gong ved å få speed boost, men det kan ha vore ein bug.

 

Eg skal prøve Baby Peach ordentlig neste gang eg spillar ...

 

Så noen som påstod at du kunne unngå det med en fartssopp hvis du brukte den akkurat i det skjellet stupte.

Lenke til kommentar

Etter å ha spilt Mario Kart store deler av ettermiddagen er dommen min klar. Genialt, kort og godt. ;) Det blå skjellet er nok mer eller mindre umulig å unngå med vilje, men det kan løses ved å lede

mye foran de andre så de ikke rekker å nå deg igjen.

 

Når det gjelder Peach er jeg fortsatt litt usikker. Vet jo at det ikke skal være noe forskjell, men noe er det. Jeg foretrekker motorsykkel, og når jeg spiller med vanlig eller baby Peach går det som regel litt bedre enn når jeg spiller med noen andre. Dessuten har jeg lagt merke til at de tre første plassene i cup'ene stort sett er tilfeldig, men i den Flower Cup (andre til høyre øverst) lå jeg på første og Peach på andre. Tredje til femte var tilfeldig, og fra sjette og nedover fulgte jeg ikke noe særlig med. Kan jo selvsagt ha vært en tilfeldighet, spesielt siden de tre øverste som sagt som regel er tilfeldige (når jeg er blandt dem, selvsagt). Mulgens er det bare psykisk. Etter å ha måttet redde Peach så mange ganger er det på tide hun får hevn. :lol: (og muligens trenger jeg å komme meg ut mer, men hun (vanlige, ikke Baby Peach selvsagt) ser da litt badass ut på motorsykkel.) :p

Lenke til kommentar

Det har hendt en del ganger at jeg har blitt truffet v det blå skjellet selv om jeg ikke har ligget på 1. (Jeg har f eks ligget på 6., langt bak 1. plassen, og blitt truffet, det blå skjellet siktet seg inn på meg).

 

Veldig irriterende.

Endret av Lamborgini
Lenke til kommentar

Etter min erfaring etter hele to dagers spill :p har jeg lagt merke til at det blå skjellet ser ut til å sikte seg inn på den som ligger i førsteplass før det treffer. Det gjør at om du ligger på førsteplass vil det sikte seg inn på deg, men når det har "bestemt seg" for at du er først vil det alltid treffe deg uansett om du blir forbikjørt av fem, seks stykker. Jeg la merke til det da jeg fikk advarselen om det blå skjellet og Peach kjørte forbi. Det blå skjellet traff likevel meg, selv om jeg lå på andreplass etter at det hadde siktet seg inn.

 

Men er det mulig å skyte det ned? Når jeg får advarselen om det røde skjellet har jeg prestert å ødelegge det flere ganger ved å slippe et annet våpen bakover, og jeg har sett AIen gjøre det samme. Peach (det er alltid Peach av en eller annen grunn) slapp en banan, så det røde skjellet traff den i stedet for henne. Er det mulig å gjøre det samme med det blå skjellet?

 

Jeg har ikke Wiien online ennå, men spiller MK veldig mye likevel. Singleplayer er ganske morsom, selv om det bare er de vanlige løpene, cupene og det der. Det blir jo noe annet å spille flere på en Wii, men personlig spiller jeg heller mot AIer i stedet for en drøss fremmede folk på nettet.

 

Men et lite spørsmål. Jeg fikk gull i alle løpene i den første cupen og fikk grad A. Når jeg fikk gull i cupen rett under fikk jeg derimot en stjerne som grad? Hva er forskjellen mellom A og stjerne? (mener jeg hadde 60 poeng sammenlagt i begge cupene). Og hvor mange poeng trenger man for de forskjellige gradene egentlig?

Lenke til kommentar

Såvidt eg veit er det tida du brukar samanlagt på heile cupen som betyr noko for kva grad du får, 3 stjerner er best.

 

Det blå skalet kan ikkje skytast ned på samme måte som raude. Du treng forresten heller ikkje å sleppe ut bananer og skal for å ta dei raude skala, du kan berre holde dei bak karten/sykkelen ved å holde inne skyteknappen. Då vil dei raude skala treffe tingen i staden for deg. Falske "item boksar" eller kva eg skal kalle dei kan i motsetning til andre Mario Kart spel ikkje brukast som beskyttelse mot raude skal i MK Wii :)

 

Tantheman: Er ganske sikker på at det du seier er riktig angåande miniturbo.

 

Dette spelet er genialt, men eg spelar ikkje like mykje åleine lenger. Var derimot hos ein kompis og testa 3-player litt og det er jo fantastisk! :D

Lenke til kommentar

Må vi ha med alle de datastyrte når vi skal spille 4-player split screen? Var mye kjedeligere nå når alle de er med enn når det bare er 4 kamerater som i DD på Gamecube. Spillet er forresten meget bra. Mangler bare èn cup på 150cc. Hadde seieren til og med i lommen på siste banen på den, men rett før slutt da jeg ledet, sendte j... Mario avgårde 2 røde skall på rappen. Like etter fikk en annen lyn så jeg snurret rundt, og da jeg endelig fikk begynne å kjøre ble jeg most av veien av feite Wario. Havnet derfor på 8 plass og fikk bare sølv, to poeng bak baby peach som vant. Utrolig bittert, og ultra-uflaks.

Lenke til kommentar

Baby Peach vant hos deg også? Hva er det med den kjerringa egentlig? :lol:

 

Genialt spill, og jeg spiller bare singleplayer. Har aldri spilt noe som helst MK før, men begynner å få taket på dette. Kontrollene er perfekte, og vanskelighetsgraden brukbar. Sliter mye om jeg kjører på noe annet et 50cc, men det er jo en start. Husker jeg slet mye på de første sangene på Medium i Guitar Hero 2 også, og nå tar jeg halvpartene av sangene i GH3 på expert uten store problemer. Bare å trene litt. ;) Banene blir bare bedre og bedre jo lengre ute i spillet man kommer (og ironisk nok enklere da det er flere steder å "gjemme seg" for skjell ved å suse rundt et hjørne osv), og selv om de blir ganske sære etterhvert er det aldri noe problem å holde oversikten. Liker sånt. Kommer nok til å spille dette lenge. :)

 

Edit 2: Begynner for øvrig å få taket på slipstream-teknikken og holde drift gjennom to lange svinger (og få superminiturbo), noe som hjelper betraktelig til tider.

 

Det eneste som kan trekke ned er det nouse4aname sa. Her har jeg ledet fra starten og kommer rundt siste sving i siste runde og blir truffet av fire, fem power-ups samtidig. Det verste var å bli truffet av et skjell, sprette opp i luften, bli truffet av lynet før jeg lander, bli truffet av enda et skjell når jeg lander, bli overkjørt av en annen spiller (bokstavelig talt, ble flat), bli truffet av en enda en spiller og fly utfor et stup. Litt småsur da, men tok hevn i neste løp. :p Var forresten morsomt å ta ledelsen sent i siste runde, bli truffet av et skjell rett før mål, sprette opp i luften, snurre rundt og lande bak målstreken og likevel vinne. ;)

 

Edit: Typo

Endret av thecrow77
Lenke til kommentar

Jeg skjønner heller ikke hva det er med henne. Hun tror hun er noe, der hun suser avgårde på motorsykkelen sin. Begynner å bli en smule irritert på henne :p Men det er spesielt på denne ene cupen hun alltid er med i teten hos meg. Det er den cupen øverst, og nr 2 fra høyre. Men en ting som er mye bedre her enn DD, er at de datastyrte er mye lurere. Her holder de på bananskall lenge for ikke å bli truffet av ting. I tillegg er de mye flinkere til å slippe bananer og falske rett på deg. Av og til er de faktisk for flinke :!: Når det gjelder banene er jeg blitt ganske vant med dem nå. Kan de nesten utenat nå. Men må si at den banen der alle bilene kommer mot oss er helt vanvittig vanskelig og stress. Der er det bare flaks som avgjør det hele. Det er spesielt en meget brå sving like etter du begynner der du til slutt havner på en bro jeg sliter. For i tillegg til å være ganske mange biler der, kommer ofte en svær bombe kjørende, og jeg klarer ikke å sving utenom da. Så jeg og noen andre (tar de med meg i smellet :!: ) fyker opp i luften.

Lenke til kommentar
Noen som vet om det går ant å stille inn antallet motspillere? Skulle ønske jeg og en kompis kunne være alene på en bane i multiplayer, og ingen CPUer

Går fint ann, det dukker opp en liten knapp rett etter du har valgt modus tror jeg, som du kan trykke på.

Lenke til kommentar
Noen som vet om det går ant å stille inn antallet motspillere? Skulle ønske jeg og en kompis kunne være alene på en bane i multiplayer, og ingen CPUer

Går fint ann, det dukker opp en liten knapp rett etter du har valgt modus tror jeg, som du kan trykke på.

 

 

 

Jeg finner ingen valg der jeg kan bestemme hvor mange CPUs som skal være med. Hadde lyst å gjøre det samme selv med 4-player split screen, men ser ut til at de andre CPUs må være med.

Lenke til kommentar
Men må si at den banen der alle bilene kommer mot oss er helt vanvittig vanskelig og stress. Der er det bare flaks som avgjør det hele. Det er spesielt en meget brå sving like etter du begynner der du til slutt havner på en bro jeg sliter. For i tillegg til å være ganske mange biler der, kommer ofte en svær bombe kjørende, og jeg klarer ikke å sving utenom da. Så jeg og noen andre (tar de med meg i smellet :!: ) fyker opp i luften.

Hehe, eg diggar den banen. Eg har kjørt fleire løp på den uten å bli treft, så det går ikkje berre på flaks. :p

Det einaste stadet eg krasjar noken gonger er etter de tre første speed boost-"pilane", fordi ein må kjøre heilt "inntil svingen" for å nå den neste speed boosten, og då har ein ikkje oversikt.

 

Forresten bør du kjøre på venstre side frem til speed boostene for å ikkje bli treft, der kjørar bilane frå deg, ikkje mot deg.

Lenke til kommentar
Noen som vet om det går ant å stille inn antallet motspillere? Skulle ønske jeg og en kompis kunne være alene på en bane i multiplayer, og ingen CPUer

Går fint ann, det dukker opp en liten knapp rett etter du har valgt modus tror jeg, som du kan trykke på.

 

 

 

Jeg finner ingen valg der jeg kan bestemme hvor mange CPUs som skal være med. Hadde lyst å gjøre det samme selv med 4-player split screen, men ser ut til at de andre CPUs må være med.

 

Oppe i høyre hjørnet er det en innstillingsknapp

Lenke til kommentar

En ting jeg har lagt merke til som ikke er bra. Når du passerer målstreken i tredje løp, så blir resultatene akkurat sånn som når du passerer. Nå isted kom jeg først. Så sklei Wario som var på andre, og jeg så med egne øyne at han ble forbikjørt rett før målet på kartet. Og han hadde aldri i verden klart å ta igjen den som kjørte forbi ham. Men alikevel ble Wario registrert på andreplass. Synes dette er urettferdig og skjer hele tiden. Jeg mistet gullet på siste banen i en cup da Boo falt ned og ble forbikjørt av mange. Alikevel ble han nr 2 og vant da hele greien. Nå har jo dette vært en gjenganger i Mario-kart spillene, men synes Nintendo burde fikset det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...